رحمت الله شریعتی

 

مهمترین رویداد سیاسی که روز۵ آذر امسال در مرکز استان اتفاق افتاد و به جرات میتوان گفت که مردم عادی شهرم ازآن باخبر نشدند حضور رئیس محترم مجلس شورای اسلامی آقای دکتر علی لاریجانی در مرکز استان بود. آنچه که باعث شد تا این یادداشت هرچند مختصر را در این ساعت از شبانه روز یعنی۶:۱۴ صبح و بر روی صندلی اتوبوس بنگارم اولاً رفتن این شخصیت مهم و تاثیرگذار سیاسی به شهراردکان برای بازدید از مجتمع بزرگ گندله سازی افتتاح فاز یک و دو گازی نیروگاه سیکل چادرملو است و ثانیا احتمال حضورشان در شهرستان مهریز است.

باخودم اندیشیدم براستی علت حضور آقای دکتر شاید بخاطر دونماینده مجلس این شهرستان که فرزند بومی و متولد شده در آن هستند می باشد و بس.

همین جا بود که قلبم به درد امد و باز تبعیض (البته شاید ناخواسته و نا آگاهانه) در حق مردم ستمدیده اما غیور شهرم را نظاره­گر شوم.

اما جای یک آرزو باقیست و آن اینکه ایکاش وزنه های سیاسی شهرم از مسئولین کشوری ولشکری و شورا و حتی امام جمعه محترم، قدر این فرصت و مسافت کم را بمنظور ملاقات رئیس مجلس بدانند و قدم رجه ای کنند و به ملاقاتشان بروند و یک موضوع مهم مجلسی یعنی نحوه آرایش حوزه انتخابیه مجلس را بطور چهره به چهره به سمع و نظر اقای لاریجانی برسانند تا شاید نقطه آغازی باشد در تغییر حوزه انتخابیه و ان شاءالله نقطه عطفی برای محرومیت زدایی از این شهرستان غنی استان.

و ایکاش از ایشان که خود از دل مردم برخاسته اند و انقلابی اند بپرسند که:

  1. چرا باید مسئولین به نزدیکترین شهرهای و بالطبع شهرهای آبادتر استان مثل اردکان سفر کنند و جالبتر آنکه در این شهرها به افتتاح کارخانه های متعدد و متنوع بپردازند که بصورت ناعادلانه و حتی غیرکارشناسانه به آنها مجوز داده شده است؟!
  2. چرا شهرهای محروم استان مثل بافق و بهاباد همچنان باید از حضور مسئولین کشوری بی نصیب بمانند؟!
  3. چرا باید رئیس مجلس فقط به شهرهایی سفر کند که نمایندگان مجلس زاده آن شهرها هستند؟!
  4. کی و کدام مسئول و به چه بهانه ای قرار است به شهرهای محروم استان سفر کنند؟! آیا آن عن قریب است؟!
  5. تا کی روند ناعدالتی در حوزه های انتخابیه ، تقسیم ناعادلانه ثروت و سرمایه ، عدم سرمایه گذاری و عقب ماندگی در شهرهای محروم باید بیداد کند؟!
  6. چرا فاصله تبعیض در شهرهای استان به بیش از حد معمول خودرسیده است تا جایی که مردم یک شهر برای استیفای حق خود باید بیش از ۶۰ روز اعتصاب کنند و برخی دیگر به راحتی به دنبال توسعه باشند و …؟!
  7. و آیا آقای دکتر از این اجحاف اطلاعی دارند یا خیر؟! آیا نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور یعنی بافق، بهاباد، مهریز ، خاتم و ابرکوه، ایشان را در جریان این مسائل و ناعدالتی ها و ظلم ها قرارداده اند و… ؟!

شاید تیتر این یادداشت را این گونه مینوشتم بهتر بود:

طفلان یتیم استان بعد از ۱۰ سال دوری از مهر پدر

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا