یزدفردا: سودجویان و کلاهبرداران بازار فارکس با استفاده از مهندسی اجتماعی و ناآگاه بودن جامعه از نحوه دادوستد در این بازار بورس ، اقدام به فریب عموم می کنند.

به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس استان یزد:، فارکس یک بازار تبادل ارز درون بانکی است.اصولاً یک مجموعه عظیم از معاملات تبدیل ارزها به یکدیگر است و وقتی انجام می شودکه دو طرف معامله تصمیم می گیرند در یک زمان معین یک ارز را در نرخی معین به ارزی دیگر تبدیل کنند.نرخ تبدیل ارزها به یکدیگر توسط عرضه و تقاضا در بازار تعیین می شود.

بدلیل گسترش روز افزون فن آوری های اطلاع رسانی و ارتباطی و تکامل آنها در طی دو دهه اخیر ، حرفه ی معامله ارز نیز از حالت انحصاری خودش خارج شده بدین ترتیب معاملات ارز که پیش از این فقط از عهده بانک های صاحب انحصار بر می آمد به یمن وجود تجارت الکترونیک برای عموم نییز قابل دسترسی شد.

نحوه کلاهبرداری و سوءاستفاده از بازار فارکس:

سودجویان و کلاهبرداران بازار فارکس با استفاده از مهندسی اجتماعی و ناآگاه بودن جامعه از نحوه ی داد و ستد در این بازار بورس ، اقدام به فریب عموم به جهت ایجاد اشتراک در این بازر و داد و ستد در آن مبالغی را به واحد پولی دلار از شهروندان گرفته و به صورت واحد پولی سنت اشتراک ایجاد می کند.با توجه به اینکه هر دلار معادل 100 سنت می باشد در واقع این یک نوع کلاهبرداری از مردم حساب شده وباعث متحمل ضرر و زیان شدید به مردم می شود.

توصیه پلیس فتا:

-برای جلوگیری از کلاهبرداران بازار فارکس به موارد زیر دقت نمایید:

*از شرکت هایی که پیشنهادات بیش از حد خوب و غیر متعارف مطرح می کنند، بر حذر باشید.

*شرکتی که ادعای تضمین سود یا سود غیر منتظره بالا را دارد.

*شرکتی که بیانه افشای ریسک را بی اهمیت جلوه می دهد یا به شما می گوید که این بیانیه فقط یک تشریفات معمول و به صورت فرمالیته از طرف دولت می باشد.

*با سرمایه ی ودیعه ای (Margin) معامله نکنید.

*از شرکت هایی که در بازار بین بانکی کار می کنند مراقب باشید.

*مراقب شرکت هایی باشید که از شما می خواهند ارسال یا انتقال پول را از طریق اینترنت و ایمیل انجام دهید و دارای مکان فیزیکی نیستند.

پلیس فتا استان یزد از شهروندان عزیز می خواهد در صورت برخورد با این گونه موارد مراتب را با شماره تماس 2183712 – 2183749یا 2183792 به پلیس فتای استان یزد اطلاع دهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا