ایجاد مرکز پایش محیط زیست عامل ضروری در برنامه ریزی برای کاهش آلاینده های شهری

      ایجاد مرکز پایش محیط زیست از جمله اولویت هایی است که معاون خدمات شهری شهرداری یزد رعایت آن را برای برنامه ریزی در مدیریت شهری ضروری دانست.

    جعفر امین مقدم معاون خدمات شهری شهرداری یزد با گرامیداشت روز هوای پاک خاطرنشان نمود مدیریت شهری به سمتی پیش می رود که محیط زیست را در اولویت خود قرار می دهد.

     وی که در همایشی که به مناسبت روز هوای پاک ( با شعار ملی دوباره آسمان آبی ) سخن می گفت: پرداختن به فضای سبز و ایجاد مراکز پایش محیط زیست را، اولویت برنامه ریزی مدیران شهری دانست.

    معاون خدمات شهری شهرداری یزد همچنین اذعان داشت: عدم توجه به پارامترهای زیست محیطی در آمایش سرزمین و در استقرار سیستمهای صنعتی، حمل و نقل و... باعث ایجاد بروز مشکل شده است.

    جعفر امین مقدم در همایش روز هوای پاک که در فرهنگسرای شهرداری یزد با مشارکت شهرداری یزد، اداره کل حفاظت محیط زیست استان، مرکز بهداشت و اداره کل هواشناسی استان برگزار می شد اظهار امیدواری کرد: این حرکات کوچک برای مسئله بزرگ هوای پاک مؤثر باشد و بتوانیم انگیزه مناسبی در جهت بهبود محیط زیست ایجاد کنیم.

     وی با بیان اینکه حرکت در جهت توسعه پایدار، بدون محیط زیست مفهوم ندارد گفت: امیدوارم این همایش تلنگری باشد برای اینکه مدیران کلان شهری به آمایش سرزمین و داشتن بستری مناسب برای محیط زیست بپردازند.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا