حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم شفقت‌پور در بازدید فرماندار میبد از طرح‌های اوقاف این شهرستان، در ارتباط با فعالیت‌های شاخص اداره اوقاف میبد اظهار داشت: یکی از این فعالیت‌ها که با استقبال خوبی هم همراه شد، طرح ویژه آرامش بهاری در بقاع متبرکه و مساجد شاخص در ایام نوروز بود.

وی گفت: این طرح به مدت 20 روز در ایام نوروز و در بقاع متبرکه و مساجد برگزار و خدمات مشاوره خانواده، کودک، ازدواج و دینی و مذهبی از طریق مبلغان دینی به خانواده‌ها ارائه می‌شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میبد نیز بیان کرد: شهرستان میبد دارای 1800 موقوفه و 4 هزار و 800 رقبه است که تا به حال 800 وقف نامه به زبان فارسی روان بازنویسی و در  سامانه جامع موقوفات قرار گرفته است.

شفقت‌پور خاطرنشان کرد: 5 بقعه متبرکه فعال در شهرستان میبد وجود دارد که مردم از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و دینی این اماکن بهره‌مند هستند.

حسین فلاح فرماندار میبد هم در این بازدید با حضور در اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان میبد با نحوه فعالیت‌ها و بازنویسی وقفه نامه‌ها آشنا و در جریان کمبودها و نیازهای این اداره قرار گرفت.

وی در بازدید از طرح توسعه امامزاده میرشمس‌الحق(ع) به عنوان امامزاده شاخص بر همکاری شهرداری در آسفالت پارکینگ و محوطه‌سازی این امامزاده تاکید کرد.

فرماندار میبد اظهار داشت: بقاع متبرکه شهرستان میبد از قابلیت‌های بالایی برای استقبال و پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی برخوردار است و  هیئت امنای امامزاده‌ها باید، همه توان خود را برای استقبال از مسافران در ایام نوروز به کار بگیرند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا