محمدحسین زارع روز چهارشنبه در حاشیه نشست بحث و تبال نظر در مورد شبکه آموزش دولت در میبد اظهار کرد: در نشست مشترک امروز روسا و روابط عمومی های شهرستان میبد درگاه الکترونیک شبکه دولت استان در این شهرستان راه اندازی و روسا و روابط عمومی های 52 دستگاه اجرایی شهرستان میبد متصل به شبکه دولت با نحوه کار با درگاه شبکه دولت آشنا شدند.

مدیر فنی شبکه دولت استان با بیان اینکه شبکه دولت ،شبکه اختصاصی تبادل تراکنش های اطلاعاتی بین دستگاههای دولتی است افزود:این شبکه درراستای تحقق دولت الکترونیک طراحی شده است و درگاه الکترونیک شبکه دولت ،برای تبادل اخبار و اطلاعات بین دستگاههای دولتی و دسترسی به بخش های مختلف این شبکه ایجاد شده است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد هم درحاشیه این نشست با تاکید بر تغییر نگرش ها نسبت به روابط عمومی گفت:کارشناسان روابط عمومی ها باید روابط عمومی را بخشی از زندگی خود بدانند و آن را در واژه مردم داری خلاصه کنند.

داوود پاک طینت با بیان اینکه مدیران هم باید توجه داشته باشند که روابط عمومی ها یک واحد هزینه ای برای آنها نیست افزود: روابط عمومی ها می توانند موجبات ارتقاء سازمان را فراهم و پل ارتباطی قوی بین مدیران ،مردم و جامعه هدفشان باشد.

مدیرکل روابط عمومی استان با تاکید بر فضای تعاملی بین دستگاههای اجرایی و مردم از کانال روابط عمومی گفت:بخش عمده ای از مشکلات در جامعه به علت عدم آگاهی و آشنایی مردم به قوانین است که از طریق روابط عمومی ها انجام و در نهایت با آشنایی مردم با حقوق و تکالیفشان مشکلات حل می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه شاید مهمترین ملاک برای روابط عمومی شاخص این است که بتواند نقش مردم داری خود را ایفا کند خاطرنشان کرد:روابط عمومی باید خواسته های مردم را به دستگاههای اجرایی منتقل و پاسخ منطقی و قابل فهم دستگاههای اجرایی را به اقشار جامعه ارائه نماید .

پاک طینت با اشاره به جایگاه روابط عمومی ها در جامعه گفت:برای تثبیت جایگاه مهم روابط عمومی ها در جامعه باید در قالب آموزش ،آگاه سازی صورت گیرد .

مدیرکل روابط عمومی استان در ادامه با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در ایام الله دهه فجر هم از راه اندازی پرتال در این زمینه خبرداد و گفت:برای اطلاع رسانی مطلوب در ایام دهه مبارک فجر کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر پرتال وای فجر را در استان راه اندازی کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص های سنجش میزان موفقیت ادارات و کمیته ها در ایام فجر میزان بارگزاری اخبار در این پرتال است افزود: تمامی ادارات استان می توانند با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که از روابط عمومی استان دریافت می کنند اخبارخودشان را در این پرتال بارگزاری کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا