طرح وصال (حسینیه تا حسینیه) هیئت ورزش های همگانی استان یزد، روز جمعه سوم بهمن ماه در محلات تل و پنبه کاران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ، طرح وصال (حسینیه تا حسینیه) هیئت ورزش های همگانی استان یزد، روز جمعه سوم بهمن ماه با حضور محمود شاکری شمسی فرماندار یزد ، وحیدرضا خباززاده رئیس هیئت ورزش های همگانی استان و جمعی دیگر از مسئولین ، اهالی محل و عموم مردم در محلات تل و پنبه کاران برگزار شد.
 
در ابتدای این مراسم که در میدان مارکار آغاز شد، رئیس هیئت ورزش های همگانی استان در سخنانی کوتاه به بیان اهداف این طرح پرداخت و گفت: طرح وصال علاوه بر اهداف ورزشی که دنبال می کند به دنبال نزدیک تر کردن مردم و آشنایی آنها با بافت تاریخی و همچنین با حضوری که مسئولین عالی رتبه در این مراسم دارند سعی در رفع مشکلات محلات به خصوص بافت تاریخی شهر یزد دارد.
 
وحید رضا خباززاده با بیان اینکه این حرکت به صورت منظم در شهر ادامه خواهد یافت، افزود: جامعه ای پویاست که ورزش و به خصوص ورزش همگانی در آن جامعه نهادینه شده باشد و در اینصورت ما شاهد جامعه ای سلامت و شاد خواهیم بود.
 
وی در ادامه با اشاره اظهار داشت: اعتقاد داریم ورزش همگانی برای اینکه رشد کند، باید به مساجد و حسینیه ها برود، مسجد و حسینه ها همانگونه که جایگاهی برای عبادت هستند، می توانند بهترین مکان برای ورزش و سلامتی جامعه باشد.
 
در ادامه حاظرین با پیاده روی در محلات پنبه کاران و تل ضمن بازدید از بافت تاریخی، مشکلات محله نیز بررسی و از سوی فرماندار یزد، قول پیگیری داده شد.
 
گفتنی است، همایش بعدی پیاده روی خانوادگی (طرح وصال) جمعه  17 بهمن ماه به میزبانی محله شاه ابوالقاسم، واقع در خیابان سیدگلسرخ برگزار خواهد شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا