فرماندار يزد بر استفاده از ظرفيت شوراهاي اسلامي شهر در راستاي رفع نواقص و مشكلات مدارس در سطح نواحي يك و دو آموزش و پرورش تأكيد كرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، محمود شاكري شمسي در جلسه علني شوراي اسلامي شهر كه باحضور نماينده مردم شهرستانهاي يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي، معاون پشتيباني اداره كل آموزش و پرورش استان، شهردار يزد و مديران نواحي يك و دو آموزش و پرورش شهرستان حضور داشتند با بيان اينكه بنابر آمارهاي ارائه شده در سال تحصيلي آينده با توجه به جمعيت دانش آموزان 31 باب مدرسه در سطح نواحي يك و دو آموزش و پرورش كمبود داريم افزود: در حال حاضر نزديك به 27 پروژه نيمه تمام در سطح شهر يزد وجود داريم كه براي اتمام و بهره برداري كامل از آنها نيازمند تخصيص اعتبارات كافي است.

فرماندار يزد با اشاره به اينكه اعتبارات دولتي به هيچ وجه پاسخگوي نيازهاي اساسي آموزش و پرورش نخواهد بود اظهار داشت: مسئولان آموزش و پرورش سعي دارند تا زمينه را براي جذب كمك و مشاركت مردم و خيران در راستاي بهبود وضع موجود فراهم كنند.

وي بر استفاده از ظرفيت شوراهاي اسلامي شهر در راستاي رفع نواقص و مشكلات مدارس تأكيد و خاطرنشان كرد: خوشبختانه شورای اسلامی شهر هم از نظر قانونی و هم از نظر نوع روابط کاری، پتانسیلی بسیار خوب و قوی در جهت کمک به آموزش و پرورش است.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه پخت نان با كيفيت به عنوان يكي از دغدغه هاي مشترك مردم و مسئولان است افزود:بعد از افزايش قيمت نان تاكنون به صورت سرزده و با حضور نمايندگان دستگاه هاي مسئول دراين زمينه بازديدهاي مختلفي از نانوايي هاي سطح شهرستان داشته ايم.

وي الزام قانونی به استناد قانون هدفمند سازی یارانه ها مبنی بر آزاد سازی قیمت ها تا پایان برنامه پنجم توسعه، عدم افزایش قیمت نان قریب به سه سال گذشته، افزایش مولفه های موثر در تولید نان مانند : نرخ دستمزد ، هزینه حمل و نقل ، سوخت ، برق ، آب ، اجاره ، بیمه ، افزودنی ها ، خمیر مایه و..... را از مهمترين دلايل افزايش قيمت نان برشمرد.

شاكري شمسي در ادامه با بيان اينكه ساماندهي كارگران ساختماني در سطح شهر يزد به عنوان يكي از اولويت هاي فرمانداري است اضافه كرد: توزيع و پراكنش كارگران بخش ساختمان در نقاط مختلف شهرستان و به ويژه شهر يزد موجب بروز مسائل و معضلات است.

فرماندار يزد گفت: اجراي اين طرح به عنوان مطالبه عمومي كارگران و ساير مردم و در راستاي تكريم اين قشر به عنوان يكي از اقشار زحمت كش جامعه است.

شاكري شمسي همچنين با اشاره به اجراي طرح سامان در خيابان امام خميني (ره) افزود: با توجه به آمار تكان دهنده از ميزان تصادفات شهرستان، در شوراي ترافيك شهرستان، سعي داريم با اجراي اين طرح فضاي شهر را به منظور رعايت قوانين و مقررات از سوي مردم آماده سازيم.

فرماندار يزد اعلام كرد: در اين راستا خيابان امام خميني (ره) حد فاصل ميدان شهيد بهشتي تا چهارراه شهداء (اميرچخماق) به عنوان يكي از محورها اصلي و مركزي شهر براي اجراي طرح سامان به منظور رعايت كليه استاندارد هاي لازم در حوزه مديريت شهري و اجراي قوانين و مقرراتي كه يك جامعه شهري بايد اجرا كنند، انتخاب شده است.

شاكري شمسي در پايان با تقدير از همكاري و تعامل شوراي اسلامي شهر يزد و شهرداري و ساير دستگاه ها در اجراي اين طرح گفت: قطعاً موفقيت طرح سامان در خيابان امام خميني (ره) نيازمند همراهي و همكاري همه دستگاه هاي اجرايي و مردم است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا