به منظور بررسی وضعیت موقوفات شهرستان خاتم و ساماندهی آنها، زاده رحمانی، فرماندار خاتم با حجت الاسلام والمسلمین عادل، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار که تیموری و فتحی مقدم از اعضای شورای اسلامی شهر هرات نیز حضور داشتند، ابتدا، زاده رحمانی به بیان وضعیت کلی مقوله وقف و وقفیات شهرستان پرداخت و خواستار تسریع در توسعه و تکمیل پروژه مسجد بین راهی ابوالفضل (ع)، جابجایی و ساماندهی بقعه سید عباس و تبدیل آن به یک قطب فرهنگی - مذهبی، اداره موقوفات نواحی غربی شهرستان توسط استان و تحویل گرفتن این موقوفات از اداره کل فارس و همچنین افزایش کمک به مساجد و حسینیه های شهرستان در دو بخش مرکزی و مروست شد.
 سپس، اعضای شورای اسلامی حاضر در جلسه به بیان اعلام هر گونه همکاری مردم و معتمدین با اداره اوقاف و امور خیریه پرداخته و خواستار افزایش و نمود فعالیت های فرهنگی این اداره در شهرستان و تسریع در جابجایی مقبره سید عباس شدند.
در ادامه، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ضمن تشکر از نگاه مثبت و حمایت مسئولان شهرستان خاتم از برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه، به بیان گزارش عملکرد این اداره کل در شهرستان خاتم پرداخت و در خصوص جابجایی مقبره سید عباس نیز قول مساعد داد که به محض اعلام مختصات حداقل زمین اهدایی از سوی فرمانداری، نسبت به تهیه طرح و جابجایی مقبره اقدام می شود. عادل همچنین ضمن تاکید بر ساماندهی موقوفات شهرستان خاتم، یادأور شد عملیات عمرانی استراحتگاه رانندگان مسجد ابوالفضل نیز به زودی شروع می شود.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا