مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و کیفی سازی زیرساختهای شهرکها و نواحی صنعتی را از برنامه های سازمان در سال 94 اعلام کرد وگفت: کمیسیونهای صنایع و معادن و اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اختصاص 200میلیون دلار به مجموعه صندوق های حمایتی زیر مجموعه وزارت صنعت،معدن وتجارت موافقت کرده است .

به گزارش روابط عمومی شركت شهركهاي صنعتي استان يزد ، دکتر سید محمد علی سید ابریشمی در سفر یک روزه به استان یزد و نشست مشترک با صنعتگران این استان گفت: تکمیل زیرساختهای صنعتی نظیر آب،برق، گاز ورفع نواقص موجود در شهرکها و نواحی صنعتی را با جدیت در سال آتی پیگیری خواهیم کرد.

معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت ارائه خدمات مناسب به شهرکهایی که در اختیار شرکتهای خدماتی  قرارگرفته اند را از برنامه های دیگر سازمان عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم تا در بودجه سال آینده و یا لایحه حمایت از تولید،خواسته های صنعتگران رالحاظ کنیم.

دکتر سید ابریشمی اختصاص بخشی از مالیات برارزش افزوده  به شهرکهای صنعتی را از جمله این خواسته ها برشمرد وافزود: نمایندگان مجلس در کمیسیون صنایع ومعادن با این موضوع موافقت کرده و امیدواریم بخشی از مالیات برارزش افزوده به شرکتهای خدماتی  مستقر در شهرکهای صنعتی اختصاص یابد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران  در ادامه با تاکید براینکه واحدهای صنعتی که در شهرکها و نواحی صنعتی مستقرند به زیرساختهای مناسب  نیازمند هستند، گفت: در لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پیش بینی شده است که دستگاهای اجرایی اعم از وزارت نیرو ونفت خدمات زیر بنایی را تا سردر ورودی واحدهای صنعتی مستقر درشهرکهای صنعتی انجام دهند.

دکتر سیدابریشمی دربخش دیگری از سخنانش  با اشاره به برگزاری نشستهای مشترک با صنعتگران استانهای مختلف بیان کرد: سفرهای استانی عمدتا با هدف شناسایی مشکلات واحدهای صنعتی در سطح کلان کشور  و مسائل  مرتبط با سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران برگزار می شود.

وی افزود:  مشکلاتی  که در این نشستها  مطرح می شود اگر  مرتبط با سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران باشد توسط سازمان وشرکتهای تابعه پیگیری خواهد شد و سایر مشکلات کلان واحدهای صنعتی نیز  به مقام عالی وزارت ، دستگاهای مرتبط نظیر وزارت امور اقتصاد ودارایی، سازمان تامین تامین اجتماعی و.. منعکس خواهد شد.

معاون وزیر صنعت و معدن در این سفر یک  روزه با حضور در منطقه ویژه اقتصادی یزد سردر ورودی منطقه ویژه را که با هزینه حدود 3960 میلیون ریال به اتمام رسیده است را مورد بهره برداری و افتتاح قرار داد.

بازدید از پروژه های مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی یزد و تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی یزد و منطقه ویژه اقتصادی از جمله برنامه های این بازدید بود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران همچنین ضمن بازدید از امکانات زیربنایی شهرکهای صنعتی یزد، میبد و اردکان از نزدیک در جریان فرایند تولید واحدهای صنعتی شیشه مظروف، کاشی و سرامیک ستاره میبد، سنگبری گلسنگ میبد، نساجی آفرین و صنایع غذایی سالم غذا(چکاوک) مستقر در این شهرکها قرارگرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا