فرهنگسازی و آگاهی بخشی مردم و مسؤلین بر اساس آموزه های اسلام و اهداف انقلاب از عمده رسالتهای رسانه هاست.

 نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در دیدار با معاونین خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) بر تلاش برای جلب اعتماد مردم نسبت به اخبار و اطلاعاتی که  در رسانه های کشور منتشر می شود تاکید کرد.

آیت الله محمد رضا ناصری لازمه اعتماد عمومی به رسانه ها را انعکاس واقعیات دانست و ارائه اخباراغراق آمیز،جانبداری از گروههای سیاسی ، ارائه آمار غیر واقعی  و تخریب دولتها را از موارد عدم اعتماد مردم به رسانه ها اعلام کرد.

وی آسیب عدم اعتماد به رسانه های داخلی را جذب آنها به رسانه های خارجی و الگو پذیری از همه برنامه های ارائه شده توسط آن رسانه ها معرفی کرد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه سوء عملکرد یک رسانه موجب جدا شدن مردم از آنها می شود ادامه داد:متاسفانه برخی از رسانه ها متاثر با فضای سیاسی حاکم بر دولتها به ارائه خبر و تحلیل می پردازند که این موضوع نه تنها موجب می شود مخاطبانی که سیاق سیاسیشان با دولت های روی کار همخوانی ندارد را از دست بدهند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ارائه تحلیلهای کارشناسی شده به مردم داخل و خارج از کشور را خواستار شد و افزود:متاسفانه رسانه های ما نتوانسته اند با ارائه اخبار و اطلاعات در قلوب مردم جهان نفوذ کنند و حقیقت انقلاب و اسلام و اهلبیت (ع)را به جهانیان معرفی کنند.

آیت الله ناصری با اشاره به نامه اخیر مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا نقش رسانه های داخلی در رساندن این پیام به همه بیداردلان عالم را بسیار مهم و اساسی توصیف کرد.

یار دیرین  امام راحل با ذکر خاطراتی از همراهی خود هنگام تبعید امام خمینی(ره) در نجف و پاریس گفت:امام راحل همواره در زمان مبارزه و بعد از شکل گیری انقلاب بر آگاه نمودن مردم از مسائل موجود و پیش روی نظام تاکید داشت و معتقد بود نه تنها باید مردم را از جهل بیرون آورد بلکه آنها باید حتی از جزئی ترین مسائل مطلع باشند.

امام جمعه یزد عدم آگاهی بخشی در جامعه را موجب سردرگمی مردم در تحلیلها و تشخیصها دانست و علاوه بر اطلاع رسانی سالم و صادقانه ،شناساندن اسلام و انقلاب، فرهنگسازی و ارائه راهکار در مسائلی مانند مقاومت اقتصادی و سبک زندگی را از مهمترین وظایف امروز رسانه ها اعلام کرد.

برنامه ریزی برای رشد ایمانی - اسلامی و آگاهی بخشی مردم و مسؤلین بر اساس آموزه های اسلام و اهداف انقلاب موضوع دیگری بود که نماینده ولی فقیه به عنوان رسالت رسانه ها از آن یاد کرد.

لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار رمضانی معاون خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران گوشه ای از فعالیتهای انجام شده و برنامه های در دست اقدام این رسانه را تشریح کرد و از نماینده ولی فقیه در استان خواست با رصد اخبار این خبرگزاری نسبت به ارتقاء بیش از پیش آن، راهنمایی و توصیه ارائه نمایند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا