"قائم مقام وزير راه وشهرسازي" به نيمه تمام و ناتمام بودن پروژه مسكن مهر اشاره و عنوان كرد: از نيمه دوم سال 1391 با مطرح شدن بحث تورم، افزايش دستمزدها و افزايش قيمت مصالح ساختماني و حمل ونقل، قيمت تمام شده مسكن افزايش يافت و اين طرح در برخي از شهرها و استانها متوقف گرديد كه همه دستگاهها و نهادها بايد كمك كنند و اين پروژه گسترده به نتيجه و پايان مطلوبي برسد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، در جلسه شوراي مسكن استان كه در ظهر دوشنبه 6بهمن ماه در سالن زنده یاد حميديا استانداري برگزار شد، "مهرآبادي" اظهار داشت : طرحی با عنوان ساخت واحدهاي اجاره به شرط تمليك از زمان دولت حجت الاسلام والمسلمين خاتمي آغاز شد و در آن زمان 120 هزار واحد ساخته شد.
قائم مقام وزير راه وشهرسازي به نيمه تمام و ناتمام بودن پروژه مسكن مهر اشاره و عنوان كرد: از نيمه دوم سال 1391 با مطرح شدن بحث تورم، افزايش دستمزدها و افزايش قيمت مصالح ساختماني و حمل ونقل، قيمت تمام شده مسكن افزايش يافت و اين طرح در برخي از شهرها و استانها متوقف گرديد كه همه دستگاهها و نهادها بايد كمك كنند و اين پروژه گسترده به نتيجه و پايان مطلوبي برسد.
وي اظهار داشت : در اين مدت چند مصوبه از شوراي پول و اعتبار گرفته ايم و پروژه هايي كه 20 ميليون وام داشتند را به 25 ميليون تومان تبديل كرديم. اين مصوبه باعث شد كه تعداد زيادي از پروژه ها از حالت راكد خارج شود و اميدوارم با اين روندي كه پيش مي رويم تا پايان سال آينده 700 هزار واحد تمام شده خواهيم داشت.
جلسه شوراي مسكن استان يزد در پايان با مصوباتي نيز همراه بود كه در اين رابطه" مهرآبادي" گفت : علاوه بر درخواست افزايش سقف وام 20 و22 ميليون توماني به 25 ميليون تومان كه از طريق بانك پرداخت خواهد شد، 950 واحد مشكل دار نيز شناسايي شده اند و مصوبه اخير شوراي پول و اعتبار، مبلغ وام 25 ميليون توماني را به 30 ميليون تومان افزايش داد.
قائم مقام وزير راه وشهرسازي ادامه داد : تسهيلات ارائه شده به واحدهاي مشكل دار نيز افزايش يافته است و مصوبه شوراي پول و اعتبار به بانك مسكن ابلاغ كرده كه در سريع ترين زمان ممكن نسبت به پرداخت اين تسهيلات اقدام نمايد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا