مردم ولایتمدار زارچ با حضوری گسترده در راهپیمایی 22 بهمن سال گذشته به دشمنان نظام نشان دادند که هیچ گاه انقلاب اسلامی را تنها نمی‌گذا‌رند و در تمام صحنه‌های انقلاب حضوری پرشور خواهند داشت.
مراسم راهپیمایی۲۲بهمن سال گذشته زارچ از چهار مسیر میدان شهداء ،مهدیه سرچشمه، روستای اله آباد و روستای محمد آباد به طرف سالن ورزشی حر برگزار شد که راهپیمایی از مسیر های روستایی برای اولین بار در بخش زارچ انجام شد.
این راهپیمایی که با حضور پر شور مسوولین و مردم متدین و ولایتمدار زارچ برگزار شد .در راهپیمایان یکبار دیگر با آرمان های والای حضرت امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی تجدید میثاق کرده و با رهبر فرزانه انقلاب تجدید بیعت کردند.
شرکت‌ کنندگان با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «ما همه سرباز توییم خامنه‌ای، گوش به فرمان توییم خامنه‌ای»،«انرژی هسته‌ ای نشان اقتدار است، ادامه تحریم ها شیوه ابلهان است»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «می‌جنگیم، می‌میریم، سازش نمی‌پذیریم»، «لبیک یا خامنه‌ای» و... نفرت خود را از ایادی استکبار اعلام داشتند.
همچنين در پاسخ به اظهارات مقامات ‌آمریکایی مبنی بر روی میز بودن گزینه نظامی در قبال ایران ،راهپیمایان پلاکاردهایی که بر روی آن نوشته شده بود ((ما مشتاق گزینه های روی میزیم)) در دست داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین محمود دهقان امام جمعه زارچ  در تجمع مراسم یوم الله 22 بهمن سال گذشته زارچ گفت: امروز ملت ایران اسلامی نشان داد تمام سختی ها را به جان می خرد و حاضر نیست این نظام مقدس را از دست بدهد.

در سال جاری نخستین جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی زارچ برگزار و ضمن تاکید بر برگزاری بانشاط برنامه ها ایام الله دهه فجر و راهپیمایی 22 بهمن،برنامه ها و پیشنهادها و حتی انتقادها نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

دومین جلسه مذکور و با حضور حجه الاسلام دهقان امام جمعه بخش زارچ و حجه الاسلام فخر الدینی ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و کلیه مسئولین محترم ادارات زارچ در محل سالن کوثر بخشداری زارچ برگزار شد. حجه الاسلام فخر الدینی ضمن تشکر از اقدامات و برنامه ریزی های گذشته بخشداری زارچ در جهت برگزاری بسیار باشکوه 22 بهمن سال گذشته و تجمع عظیم مردم بخش زارچ در سالن ورزشی حر زارچ،به برنامه های دهه فجر در دو نوع ظاهری و تبیینی اشاره کرد و انقلاب اسلامی را در واقع مبارزه با گناه و ظلم و انقلاب علم و اندیشه برشمرد.

در ادامه حجه الاسلام ابراهیمی مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زارچ هدف از برگزاری این جلسه را تشکیل کمیته های دهه فجر اعلام نمود و از اعضای ستاد خواست تا با بهره گیری از تجربیات سال قبل،کمیته ها را به سمت و سوی مردمی سوق دهند.

دردر پایان جلسه مقرر شد ضمن بازدید کلیه ادارات از خانواده شهدا با هماهنگی بخشداری و حوزه مقاومت بسیج زارچ، کمیته های ستاد دهه فجر تشکیل و برنامه های خود را ادائه دهند.لازم به ذکر است در دهه فجر امسال 14 کمیته شامل کمیته های انجمن ها و هیئت های مذهبی،ارتباطات و اطلاع رسانی،ایثارگران و نیروهای مسلح،اقلیت های دینی،اصناف و کارگری،مراسم و ارزیابی،بانوان و خانواده،پشتیبانی و فضا سازی،دانشجویی و اساتید،روستایی و عشایری،فرهنگی و دانش آموزی،قرآنی و روحانیت،مساجد و کمیته ورزش جوانان تشکیل گردید و شرح وظایف هر کدام تشریح شد.

برنامه های اعلام شده توسط کمیته های مختلف به شرح آذین بندی واحدهای دانش آموزی ، مدارس ، پایگاههای بسیج و ادارات،صدای زنگ انقلاب ، ندای تکبیر و الله اکبر و نور افشانی در مساجد در شب پیروزی انقلاب ،شرکت دانش آموزان در راهپیمایی،رژه موتوری در سطح بخش،دیدار با امام جمعه بخش توسط ادارت و مسئولین بخش،سرکشی از خانواده های معظم شهدا ،تجلیل از آزادگان،گلباران قبور شهدا،گردهمایی بزرگ بسیجیان ،شب خاطره گویی بسیج،تهیه پلاکارد ،برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری،افتتاح ساختمان کانون فرهنگی تبلیغی زارچ،گفتمان انقلاب،مراسم جشن انقلاب همراه با آشپزی و پذیرایی،نقاشی همگانی و تهیه کار دستی،پخت کیک انقلاب،همایش های دوچرخه سواری و پیاده روی،بازدید از خانواده های تحت پوشش بهزیستی،برگزای مسابقات متعدد ورزشی در گروه های مختلف سنی و برگزاری مسابقات و همایش های مختلف با حضور بانوان و دهها برنامه و طرح های مختلف می باشد .

لازم به ذکر است  بخش زارچ طبق سرشماری سال نود  دارای جمعیت شهری و روستایی18750 نفر می باشد که دارای آثار تاریخی ارزشمندی مانند بادگیر عظیم مسجد امیر المومنین زارچ،قنات 4000 ساله ،دخمه زرتشتیان و... می باشد و به 110 شهید ، 2 شهید گمنام و 300 جانباز خود می بالد./


 نگارش:علي محمد سالاري

 

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا