وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که استان یزد شانس زیادی برای انتخاب پایتخت کتاب ایران دارد.

احمد مسجد جامعی طی گفتگویی با بیان این مطلب به ظرفیت و پتانسیل های استان یزد دراین حوزه اشاره کرد و گفت:برای نمونه کتابخانه وزیری یزد یک از مهمترین پتانسیل هایی است که باید مورد توجه  جدی قرارگیرد.
وی افزود:دراین کتابخانه نسخ خطی منحصر بفردی وجود دارد که می تواند مورد بهره برداری خیل عظیمی از کتابخوانان و پژوهشگران قرارگیرد.
عضو شواری شهر تهران در عین حال تاکید کرد که یزد از گذشته تا کنون از نویسندگان شهیری برخوردار بوده است که هر کدام از این افراد با برندی که دارند می توانند در انتخاب یزد بعنوان پایتخت کتاب ایران موثر باشند.
وزیراسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی  اظهار داشت:آذریزدی بعنوان نویسنده و کتابخوانی مطرح است که که نه تنها در ایران بلکه در کل جهان فرد شناخته شده ای هست.بنابراین وجود این افراد و افراد دیگری همچون ؛ایرج افشار و اسلامی ندوشن را نمی توان به سادگی از کنارشان گذشت.
مسجد جامعی همچنین با یک طرح سوال درزمینه پایتخت کتاب، گفت:اگر یزد برای پایتخت کتاب انتخاب نشود باید مورد بررسی قرار بگیرد که این شهر تاریخی و فرهنگی براساس و چه ملاکی انتخاب نشده است؟
این فعال فرهنگی در حوزه کتاب ،تصریح کرد:استان یزد جدا ازهمه مواردی که گفته شد دارای پتانسیل و امکانات خوب کتابخانه ای نسبت به جمعیت است که باید با طرح های ابتکاری کتابخوانان بیشتری را جذب نماید.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان ،گفت:البته به غیر از شهر یزد دیگر شهرهای استان یزد هم قابلیت مطرح شدن را دارند.چرا که هر یک از شهرهای استان یزد بعنوان یک استان فرهنگی و تاریخی در سطح کشور و حتی جهان مطرح هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا