فردا صبح مراسم تودیع و معارفه مدیر کل صدا وسیمای یزد انحام خواهد شد.

 حجت الاسلام پهلوانیان به عنوان رییس جدید معارفه خواهد شد تا به خدمت آسایش مدیرکل صدا و سیمای یزد خاتمه داده شود .

یزدی ها چندین سال است که منتظرند تا تکلیف صدا و سیمای یزد  با رفتن مدیرکل پیشین روشن شود و شاید با آمدن مدیر کل جدید یزدی بیش تر صدا و سیمای مرکز یزد را متعلق به یزد بدانند .

متاسفانه در سالهای اخیر کمتر نشانی از هنرمندان یزدی  در تولیدات صدا و سیمای یزد می توان یافت ویزدی ها سالها چشم انتظار شبکه استانی بودند تا بتوانند داشته های خود را بروز دهند.

متاسفانه از زمانی که شبکه استانی تابان شروع به کار کرد کم کم همانهایی که قبلا به عنوان بازیگر در تلویزیون مشغول بودند حضورشان کمرنگ تر شد .

متاسفانه زمانی که به تولیدات صدا و سیمای کشور نگاه می شود می بینیم شبکه تابان تنها در تولیدات ریز و درشت کم بیننده خود نمایی می کند و در جشنواره فیلم مستند حتی یک تولید شبکه تا بان ندرخشید و با این که یزدی ها ی فیلم ساز کم نیستند و بدون هیچ حمایتی تنها با هزینه شخصی   تولید می کنند و در جشنواره ها خوب می درخشند اما موقع ساخت  تولیدات صدا و سیمای مرکز یزد که می شود عده ای معدود حق تهیه کنندگی داشته و آنهم تولیداتی که بینندگان یزدی هم رغبتی به دیدنش نداشته اند .

شاید خیلی سریال آقای شهردار را به یاد دارند که قرار بود باحمایت شهرداری تولید شود که متاسفانه به یکباره مدیرکل مرکز نویسنده شدند وبرای اینکه در شبکه های سراسری پخش شود این فرصت را به کارگردان های خوش نام کشوری سپردند که نه تنها در یزد مخاطبی را جذب نکرد در شبکه سراسری هم زنگ تفریح شده بود.

انگاه که از هنرمندان عرصه نمایش بگذریم مطبوعات و خبرگزاری ها  تنها محل انتقال اخبار تولیدات بی محتوا صدا و سیما بودند و هیچ زمان هیچ رسانه ای نتوانست از شبکه تابان خود را به مردم معرفی کند

 در صورتی که رسانه ملی می تواند در بالا بردن نقش مطبوعات در جامعه کمک کند و نه اینکه تا دستگاهی  از طرف مطبوعات مورد پرسش واقع می شد  توسط صدا و سیما به عنوان محل قرار داد پخش عملکرد نگاه می شد و با قرار داد های نجومی سعی در پوشاندن انتقاد رسانه ها شود و ای کاش نمایندگان دولت در استان یک دهم قرارداد خود باصدا و سیما را در بین مطبوعات هزینه می کردند و باعث رشد و شکوفایی آنها می شدند .

حادثه تلخ مدیر انتقال خون استان خود حدیث مفصلی بود برای مدیرانی که با صدا و سیمای یزد همراه نبودند !!!

البته قصه آرامش یزد با بودن آسایش در رسانه ملی قصه پر غصه ای که در یک یاداشت نمی گنجد!و همه این موارد را نمی توان به دوستان خوب شبکه تابان تعمیم داد چون بودند و هستند افرادی که تنها به خاطر یزد در شبکه تابان ماندند ولی متاسفانه سیاستگذاری آنگونه که باید باشد نبود تا از تمام ظرفیتها استفاده شود .

امید واریم با حضور دکتر پهلوانیان صدا و سیمای مرکز یزد دو باره متولد و با یزدی ها و به خاطر فردای یزد به شبکه ای پرمخاطب تبدیل شده و هر یزدی بتواند داشته های خود را در این شبکه بروز دهد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا