جلسه توجیهی مهریز شناسی با حضور فرماندار و روسای ادارات ذیربط در محل فرمانداری مهریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار یزدفردااز مهریز"سید محمد رستگاری" فرماندار مهریز در این جلسه با تقدیر از اقدام ابتکاری آموزش و پرورش استان در برگزاری طرح یزد شناسی گفت: طرح یزد شناسی از جمله طرح های ابتکاری آموزش و پرورش استان یزد است که با تصویب شورای آموزش و پرورش استان به اجرا در می آید.

فرماندار مهریز افزود: برگزاری این طرح باعث آشنایی عموم مردم به ویژه دانش آموزان با آداب و رسوم، سنت ها ، اماکن و ابنیه تاریخی ، مشاهیر ، جاذبه های طبیعی و سوغات شهرستان می شود.

وی استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش مهریز برای معرفی شهرستان را از نقاط قوت این طرح عنوان نمود وگفت: شهرستان از این اقدام بزرگ آموزش و پرورش نهایت استفاده را می برد و همه ادارات باید آموزش و پرورش را در برگزاری باشکوه این طرح یاری دهند.

بالاترین مقام اجرایی شهرستان  در ادامه خواستار توجه ویژه به فرهنگ عفاف و حجاب، پر رنگ دیدن پیشینه، تاریخ و فرهنگ مهریز،استفاده از ظرفیت روستاها به خصوص گویش روستایی، سنتی برگزار شدن برنامه ها و مشارکت فعال دانش آموزان و اولیای آنان شد.

مدیر آموزش و پرورش مهریز نیز در این نشست گفت: مرحله مدرسه ای این طرح در تعدادی  از مدارس شهرستان اجرا و دانش آموزان با همکاری مدیران به جمع آوری اطلاعات لازم این طرح پرداختند.

سید علی کارآموز با تقدیر از همکاری فرمانداری افزود: با تلاشهای مدیران مدارس و کارشناسان مدیریت و همکاری ادارات ذیربط امید میرود این جشنواره به بهترین نحو معرف شهرستان مهریز و آداب و رسوم آن باشد.

در ادامه روسای ادارات میراث فرهنگی، محیط زیست واداره فرهنگ وارشاد اسلامی و مدیران مدارس به بیان نظرات و دیدگاههای خود در خصوص بهتر برگزار شدن این طرح پرداختند.

در ادامه مقرر شد این جشنواره در دهه اول اسفندماه سال جاری در محل کاروانسرای شاه عباسی مهریز برگزار شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا