یزدفردا"عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام قابل تقدیر خودروسازان در افزایش تولید خودرو در سال جاری گفت : خوشبختانه صنعت خودرو در سال جاری با وجود مشکلات موجود رکورد خوبی را در تولید خودرو زد که این اقدام شرکتهای خودروساز جای قدردانی دارد.

به گزارش دنیای خودرو  بهروز نعمتی  افزود :  با وجود رشد تولید خودرو در سال جاری اما همچنان در حوزه کیفیت در تولید مشکلات پابرجاست و در خصوص کیفیت خودروهای داخلی به ٱن چه مورد نظر دولت و مجلس دست نیافته ایم.

وی همچنین به اهمیت خدمات پس از فروش مناسب در خودروهای داخلی اشاره کرد و اظهار داشت :  با وجود اهمیت و ضرورت ارائه خدمات پس از فروش مناسب توسط شرکتها ، همچنان در این حوزه ضعف هایی وجود دارد که باید خودروسازان در این راستا تلاش بیشتری داشته و در سال آینده توسعه کمی و کیفی خدمات پس از فروش جزء اولویت های شرکت های خودروساز قرار گیرد.

وی در ادامه به قیمت خودروهای داخلی اشاره کرد و گفت : هر چند در یکی دو سال اخیر کش و قوس های زیادی در خصوص قیمت خودرو صورت گرفت و در صدی نیز قیمت خودرو افزایش یافت که به نظر می رسد با توجه به توان اقتصادی مشتریان رقم مناسبی نیست که باید در این راستا اصلاحاتی صورت گیرد.

نماینده اسد آباد در خانه ملت همچنین با اعلام مخالفت از دخالت شورای رقابت در خصوص قیمت خودرو ، تاکید کرد : معتقدم قیمت گذاری خودرو ارتباطی به شورای رقابت ندارد و باید این شورا به وظایف اصلی خود که همان سیاست گذاری است بپردازد.

نعمتی با توجه به درخواست شرکتها و پیش بینی افزایش قیمت خودرو در سال آینده گفت : در تولید طرح مباحثی در خصوص تورم و افزایش قیمت تولید بر مبنای وضعیت اقتصادی نباید مطرح باشد و اصولا این مباحث در تولید قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید بازار تعیین کننده قیمت خودرو باشد گفت : خودروسازان در موضوع  قیمت خودرو باید به گونه ای رفتار کنند که رضایت مشتریان جلب شده و در این راستا بازار تعیین کننده قیمت خودرو باشد.

وی با اشاره به ضرورت اجرای برخی از اقدامات در صدر فعالیت های شرکت های خودروساز در سال آینده اظهار داشت : صنعت خودرو در سال آینده باید در بحث کیفیت ، خدمات پس از فروش  و کاهش هزینه و قیمت تلاش نماید مطمئنا امروز نمی توان یک طرفه بازار را در اختیار خودروسازان قرار داد تا به هر قیمتی تولید و عرضه کنند.

وی با توجه به وظایف دولت در حوزه صنعت خودرو خاطر نشان کرد : البته دولت نیز باید پای خود را از اعمال مدیریت در صنعت خودرو بیرون بکشد تا خصوصی سازی واقعی در صنعت خودرو شکل گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا