مونیخ اعلام کرده است که این تکنولوژی بسیار پیشرفته که باعث افزایش عملکرد موتور و گیربکس این خودرو میشود به زودی بر روی مدل های جدید قرار خواهد گرفت . در M4 جدید مخزن ۵ لیتری که در قسمت پایینی خودرو قرار دارد وظیفه ذخیره کردن آب مورد نیاز برای خنک کردن موتور و بقیه اعزای خودرو را دارد.

به گزارش دنیای خودرو ،نام شرکت bmw از سال ۱۹۹۹ به عنوان یکی از بزرگترین حامیان مسابقات  MOTO GP  بر سر زبان هاست .  این شرکت که در بخش مسابقات ، با موتور های سوپر بایک خود ، قدرت نمایی میکند ، در قسمت خودرو های ایمنی ( SAFETY CAR ) که دراین مسابقات مورد استفاده  قرار میگیرد نیز فعال است .  به همین منظور این شرکت در سال ۲۰۱۵ یکی از برترین و موفق ترین مدل های خود ، یعنی M4 کوپه  را برای  این مسولیت برگزیده است .

این رنگ سیاه مات خودرو به همراه  باله های متغیر، ظاهری بسیار مستحکم و استوار به این خودرو بخشیده است ، که نقطه ای قوت برای این مدل محسوب میشود .

مسلما ظاهر خودرو برای عوام  بسیار مهم است اما این سیستم خنک کننده این خودرو ست که ابتکاری نو و دستاوردی جدید محسوب میشود .

مونیخ اعلام کرده است که این تکنولوژی بسیار پیشرفته که باعث افزایش عملکرد موتور و گیربکس این خودرو میشود به زودی بر روی مدل های جدید قرار خواهد گرفت . در M4 جدید مخزن ۵ لیتری که در قسمت پایینی خودرو قرار دارد وظیفه ذخیره کردن آب  مورد نیاز برای خنک کردن  موتور و بقیه اعزای خودرو را دارد.  طبق گزارشات اندک بدست آمده در مورد نحوه عملکرد این سیستم جدید ، به نظر میرسد که آب به وسیله دستگاهی خاص به روی رادیاتور اسپره میشود ، که این اسپری شدن باعث جذب بیشتر اکسیژن توسط آب شده و به موتور توربو شارژ این خودرو قابلیت عملکرد بهتر ، در وضعیتی مناسب تر را میدهد .

علاوه بر موارد بالا BMW  تغییراتی در اگزوز این خودرو به وجود آورده و جنس آنرا از تیتانیوم قرار داده  تا در سرعت های بالا آسیب جدی نبیند . BMW  تغییراتی را نیز در قسمت چراغ های LED  و  صندلی های مخصوص این خودرو داده است .

مدیران این شرکت اذعان کرده اند که BMW  به همکاری خود با  MOTO GP  تا سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داد و این به معنی ارائه دستاورد های جدید تر این شرکت در ۴ یا ۵ سال آینده است.

مسابقات ۲۰۱۵ GP  از ۱۸ مسابقه تشکیل شده است که  افتتاحیه آن ۲۹ مارس در قطر و مسابقه پایانی ۸ نوامبر در پیست والنسیا اسپانیا خواهد بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا