گردهمایی که از حضور رسانه هایی چون یزد فردا هم در آن جلوگیری شد اما از اخبار منتشرشده بر می آید همانطور که سخنران مراسم بیان داشتند دوستان اصلاح طلب قصد دارند از الگوی پیش آمده در انتخابات ریاست جمهوری استفاده کنند و با معرفی نماینده واحد در مقابل اصول گرایان احتمالا باچند کاندید پیروز میدان شوند و البته باتوجه به اعلام سخنران جلسه باید نماینده ای انتخاب شودکه حاضر باشد مانند مطهری نماینده تهران روی مین برود !

روز گذشته شاهد برپایی گردهمایی با  عنوان گردهمایی مجمع مشورتی اصلاح طلبان یزدی  بودیم .

گردهمایی که از حضور رسانه هایی چون یزد فردا هم در آن جلوگیری شد  اما از اخبار منتشرشده بر می آید همانطور که سخنران مراسم بیان داشتند دوستان اصلاح طلب قصد دارند از الگوی پیش آمده در انتخابات ریاست جمهوری استفاده کنند و با معرفی نماینده واحد در مقابل اصول گرایان احتمالا باچند کاندید پیروز میدان شوند و البته باتوجه به اعلام سخنران جلسه باید نماینده ای انتخاب شودکه حاضر باشد مانند مطهری نماینده تهران روی مین برود !

هرچند چنین اقداماتی در گروههای اصول گرا هم سابقه دارد و انجام خواهد شد اما اخبار غیر رسمی حکایت از این دارد که برای انتخاب یک گروه پانزده نفره که تصمیم نهایی را برای کاندیدای اصلی خواهند گرفت دیشب در حالی رای گیری انجام شد که افراد صاحب رای از احزاب اصلاح طلب یکسان نبودند و در نتیجه گروه منتخب به جای انتخاب مجمع اصلاح طلبان به گونه ای شکل گرفته که حتی رییس ستاد دکتر روحانی در یزد هم در این جمع حضور ندارد و شنیده ها حکایت ازاین دارد که رییس حزب کارگزران سازندگی نیز در قالب رای گیری به مجمع پانزده نفره را نیافته است.

هرچند که با توجه به عدم حضور خبرنگاران مستقل مجبوریم به شنیده های شبکه اجتماعی اعتماد کنیم و همین شنیده ها می گویند که تعداد افراد حاضر حزب های منحل شده  در جلسه بیشتر از حزب های فعال بوده و رایزنی گسترده جهت  جینش افراد خاص صورت گرفته بوده است.

 

حال چند سوال جدی مطرح است اولا " افراد انتخاب شده از کدام احزاب اصلاح طلب هستند ؟و آیا احزابی که در این جمع پانزده نفره حتی یک نماینده هم ندارند "زیر بار تصمیمات گروه خواهند رفت ؟

آیا این مجمع نمایندگانی را انتخاب خواهند کرد که کاندیدای مطرح انها در انتخابات ریاست جمهوری طرفدار و حامی روحانی  باشد، یا قرار است برای ریاست جمهوری آینده اصلاح طلبان جان گرفته از اعتدال و توسعه و تدبیر امید مستقل شوند؟

نویسنده بر این باوراست مجمع اصلاح طلبان نباید با رای گیری در یک جمع نا همگون حزبی اعضای اصلی خود را معرفی کند بلکه باید همه احزاب با داشتن سهمیه برابر، افراد منتخب و تام الا ختیار خود رابرای انتصاب معرفی نمایند و در مورد بقیه افراد بدون هیچ پایگاه حزبی هم رای گیری شود تا به عنوان نماینده تمام اصلاح طلبان نقش کلیدی خود را ایفا نماید .

هرچند این گفتار کوتاه به ذایقه دوستان برگزار کننده خوش نیاید اما چون خوب بنگرند به خیر خواهی واقعی نویسنده پی خواهند بود چه آنکه از نظر نویسنده مهم مشارکت بیشتر مردم و انتخاب اصلح است

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا