فرماندار تفت در نشست هماهنگی برای تشکیل شورای امور ایثارگران شهرستان تفت که در محل فرمانداری تفت برگزار شد بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمود زارع رشکوییه" در این نشست با اشاره به این که 92 گلزار شهدا در شهرستان تفت، چهره این شهرستان را منور کرده است گفت: ساماندهی شایسته گلزار شهدا به صورت هنرمندانه و در شان شهدای والامقام، از مهم ترین درخواست های علاقه مندان حوزه های ایثار و شهادت در شهرستان است که باید با جدیت پیگیری شود.

فرماندار تفت گلزار شهدای والامقام را محفلی برای ترویج فرهنگ های الهی و متعالی عنوان کرد و گفت: لذا لازم است در طراحی و ساماندهی این قبور مطهر، نهایت ظرافت و هنرمندی لحاظ شود تا این مکانهای مقدس، اماکنی برجسته و شایسته در سطح شهرستان باشند.

وی بر تامین اعتبارات لازم برای این منظور تاکید کرد و گفت: در کنار اعتبارات دولتی، ورود خیرین شهرستان در این مسیر خداپسندانه می تواند کار ساماندهی گلزارهای شهدا در سطح شهرستان را تسریع نماید.

زارع با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این رابطه ابراز امیدواری کرد با پیگیری بنیاد شهید و امور ایثارگران تفت شاهد تحولات چشمگیر در این حوزه باشیم.

فرماندار تفت همچنین بر برگزاری یادمانها و یادواره های شهدای والامقام در سطح شهرستان تاکید کرد و گفت: برگزاری این گونه یادمانها عطر شهدای والامقام را در فضای معنوی شهرستان تفت می پراکند و خوشبختانه جوانان فعال و پرشور تفتی در همه مناطق شهری و روستایی به خوبی در این عرصه وارد شده اند و تقریبا در همه مناطق تفت شاهد بزرگداشت یاد و خاطره شهدای والامقام هستیم.

وی دیدار با خانواده معظم شهدای والامقام و رسیدگی به امور آنان را وظیفه همه مسئولان عنوان کرد و گفت: حرکت ارزشمند ریاست جمهوری در دیدارهای منظم با خانواده معظم شهدای والامقام، الگویی ارزنده برای مسئولان است و همه مسئولان شهرستان تفت باید این رفتار معنوی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

فرماندار تفت تشکیل شورای هماهنگی امور ایثارگران را بازویی توانمند برای مدیریت ارشد شهرستان در تجلیل از مقام ایثار گران عزیز و ترویج فرهنگ ایثار و نثار عنوان کرد و گفت: این شورا باید بر اساس شرح وظایف ابلاغی، راه را برای توسعه خدمت رسانی به این عزیزان و ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت هموارتر نموده و نقش خود را به درستی ایفا نمایند.

وی بر بهره گیری از نظرات همه نخبگان در ارائه طرح های مبتکرانه در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این شورا تاکید کرد.

در ادامه این نشست ضمن انتخاب اعضای شورای هماهنگی امور ایثارگران شهرستان تفت، اعضاء به بیان دیدگاهها و نکته نظرات خود پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا