ريیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‏‏بگیران تامین اجتماعی شهرستان مهریز با ابراز گلايه از عدم تحقق وعده‎‎های مسئولان استان در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی اين شهرستان، اظهار كرد: هم‎‎اکنون دفتر كانون بازنشستگان مهريز در يك مغازه صوتی و تصویری مستقر و دور از شان و منزلت آنان است.

اصغر مطهریان ريیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‏‏بگیران تامین اجتماعی شهرستان مهریز با اشاره به مشکلات و کاستی‏‏های که در امور خدماتی ورفاهی و درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی مهریز وجود دارد، گفت: با پیگیری‏‏ها و تلاش مستمر تعدادی از بازنشستگان تامین اجتماعی مهریز در سال 1392 موفق به دریافت مجوز و افتتاح کانون بازنشستگان و مستمری‎‎بگیران شهرستان مهریز  شدیم.

وي افزود: البته به دلیل عدم تحقق وعده‏‏های مسئولین تامین اجتماعی استان در مورد کمک حداقلی به کانون بازنشستگان شهرستان مهریز، دفتر کانون هم‎‎اکنون در مغازه صوتی و تصویری یکی از اعضاء هیات مدیره مستقر شده و کارهای ثبت نام و اداری کانون در مکان انجام می‎‎شود که این مکان به دور از شان و منزلت بازنشستگان است.

ريیس هیات مدیره کانون بازنشستگان مهریز اظهار كرد: در حال حاضر تعداد 2 هزار نفر بازنشسته تامین اجتماعی و مستمری‏‎‎بگیر در این  شهرستان زندگی می‎‎کنند که از حداقل امکانات درمانی و خدماتی سازمان تامین اجتماعی بهره می‎‎برند.

مطهريان افزود: شهرستان مهریز را می‏‏توان به عنوان محروم‏‏ترین شهرستان استان از لحاظ  برخورداری از خدمات سازمان نسبت به تعداد بیمه‏‏شدگان تامین اجتماعی در استان نام برد.

وی در مورد اهداف و وظایف و اولویت‏‏های کانون در شهرستان مهریز نيز گفت: هدف از افتتاح کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در مهریز پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به این قشر زحمت‏‏کش از لحاظ خدماتی و درمانی است.

مطهریان عنوان كرد: تاکنون تعداد 318 نفر عضو کانون بازنشستگان مهریز شده‏‏اند و این کانون توانسته است در يك سال فعالیت خود پیگیر اختصاص وام 10 میلیون ریالی قرض‎‎الحسنه به 160 نفر از اعضاء و معرفی آنها به بانك باشد.

وي همچنين از اختصاص و پرداخت مبلغ 9 میلیون و 600 هزار ریال تسهیلات بلاعوض سفر به 16 نفر از اعضاي واجد شرایط كانون خبر داد.

مسئول کانون بازنشستگان مهریز افزود: پیگیری و توسعه و تکمیل درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی مهریز که از خواسته‎‎های اصلی و نیاز مهم بازنشستگان است، از مهمترین اولویت‌های کانون در شهرستان است و اميدواريم با همکاری و مساعدت مدیریت درمان تامین اجتماعی استان و مسئولین مرتبط این امر تحقق یابد.

وی از مساعدت و پیگیری‎‎های مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در جهت توسعه فیزیکی و راه‎اندازی شیفت عصر درمانگاه  تقدیر و ابراز اميدواري كرد كه با انعکاس مشکلات قشر بازنشسته محروم و مظلوم مهریز که امتحان خود را در دوران جوانی به حمایت از انقلاب و دوران دفاع مقدس و شکوفایی و استقلال کشورمان خوب ادا کرده‎‎اند، مسئولین استان در جهت رفع مشکلات آنان گام موثری بردارند.

گفتني است؛ در شهرستان مهریز 14 هزار نفر بیمه شده اصلی و 38 هزار نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا