همایش گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی با حضور دانشگاهیان دانشگاه یزد و کارکنان تأمین اجتماعی استان در آمفی تأتر مرکزی دانشگاه برگزار شد.

دکتر سید رضا جوادیان مدیر امور فرهنگی اجتماعی دانشگاه یزد در این مراسم گفت: مراجعانی که در سازمان تامین اجتماعی حضور پیدا می کنند از اقشار مختلف هستند و امیدواریم این سازمان با بیمه و خدمات مردم را همکاری کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد:‌ ایشان در جلسات متعددی این بحث را عنوان کرده اند که ارکان آن را نیز شامل مقاوم بودن اقتصاد، استفاد از ظرفیت های دولتی و مردمی، حمایت از تولید ملی، مدیریت منابع ارزی و مدیریت مصرف معرفی کردند و حتی در ابلاغیه ای نیز در خصوص سیاست های اقتصاد مقاومتی بر روی ان تاکید کردند.

مدیر امور فرهنگی اجتماعی دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: تاکید دیگر مقام معظم رهبری نیز بر روی نیروی انسانی است که ما نیز به اهمیت ان واقف هستیم.

دکتر سید رضا جوادیان خاطرنشان کرد: در این سیاست های تدوین شده تاکید رهبری بر گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی  بویژه در مراکز علمی و تبدیل آن به گفتمان فراگیر و رایج علمی است که در راستای همین سیاست این همایش برگزار شد.

وی ادامه داد: حدود سه هفته بعد از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی به قوای سه گانه در تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی ایشان تاکید خاصی بر عدالت اجتماعی کردند که این نیز نشان دهنده ابزارها و راهکارهای اجرای اقتصاد مقاومتی است.

مدیرامور فرهنگی اجتماعی دانشگاه یزد تصریح کرد:‌ در اقتصاد مقاومتی با توجه به اینکه کشور ما در تحریم است، این امکان وجود دارد که برخی از اقشار کم درآمد تحت فشار قرار گیرند که در این راستا سازمان تامین اجتماعی می تواند شرایط مناسبی را برای اقتصاد مقاومتی و به خصوص قشر کم درامد فراهم نماید.

دکتر سید رضا جوادیان گفت: توسعه کارافرینی، رشد بهره وری در اقتصاد با تاکید بر نیروی کار و نیروی انسانی، اجرای هدفمندسازی یارانه ها در راستای تقویت نظام تامین اجتماعی از جمله موارد و راهکارهای دستیابی به اقتصاد مقاومتی است.

صابری مدیر کل تامین اجتماعی استان یزد نیز در این مراسم گفت: ما با همکاری دانشگاه ها کارگاه هایی با موضوع اقتصاد مقاومتی برگزار کردیم و امروز نیز این همایش را برگزار می نماییم.

حجت الاسلام دکتر سید رضا حسینی نیز در این مراسم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی گفت: سازمان تامین اجتماعی با وزارت علوم تفاهم نامه ای را امضا کرده است که این تفاهم نامه فعالیت مناسبی در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی است و اگر بتوانیم این مباحث را در دانشگاه ها نهادینه کنیم ادامه راه مشکل نخواهد بود.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی راهبردی برای بروز تمامی ظرفیت های کشور است و این تنها به منظور مقابله با تهدیدهای دشمنان نیست بلکه بسیاری از امور اقتصادی و مصرف گرایی در چارچوب این سیاست سامان می‌یابد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی از صدر اسلام بوده است به نحوی که از تدبر در قرآن و زندگانی پیامبر اکرم(ص) به خوبی می توان آن را دریافت.

حجت الاسلام دکتر سید رضا حسینی بیان کرد:‌ اگر نظام اسلامی بخواهد در مقابل فشارها بیایستد باید اعتماد مردم را جلب کند که ماندگاری نظام اسلامی نیز به همین دلیل بوده است و امروز نیز می توانیم با این اعتماد و اقتصاد مقاومتی این نظام را مستحکم تر نماییم.

 عکس: فاطمه تیو

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا