علی اصغر باقری

بسم الله الرّحمن الرّحیم

چرا بحران آب را جدی نمی گیریم؟

کتاب راز قطعنامه چه می گوید؟

خشکسالی پی درپی  در کشور و بویژه استان یزد باعث شده تا کارشناسان وضعیّت بحرانی را برای بسیاری از مناطق کشور و علی الخصوص یزد پیش بینی کنند. افزایش جمعیّت شهری، افزایش مصرف و کاهش نزولات آسمانی علت این هشدارهاست. شهر یزد که چهل سال پیش چاههای چهل متری آب مورد نیازش را تأمین می کرده و مهمتر از آن قنوات متعدد که با کمترین هزینه بهترین آب را در اختیاز اهالی می گذاشته؛ اما امروز نه خبری از آن قناتهاست و چاهها هم در عمق 150 الی 200 متر قرار گرفته و گویا در عمق کمتر از 100 متر از آب خبری نیست. برای مقابله با این پدیده راهی جز این نیست که باید همگی دست در دست هم داده و نگذارند این بحران اتفاق بیفتد و یا اثرات مخرب آنرا به حداقل برسانند.

اولاً یکی از راههای مقابله با بحران این است که همگی در این باره فکر نموده و راه چاره ای بیندیشیم اعم از راههای فیزیکی و متافیزیکی، چه بسا فکر کردن در این زمینه مشمول آن حدیث مأثور باشد که تفکر ساعة افضل من عبادة سبعین سنة.

ثانیاً صرفه جویی در آب را به عنوان معروف شناخته و خود و دیگران را بدان دعوت کنیم و اسراف و تبذیر آب را منکر دانسته از آن اجتناب نموده و دیگران را نیز از آن بازداریم.

ثالثاً سعی نماییم آنچه که به عنوان دلایل متافیزیکی کاهش نزولات آسمانی از جمله ارتکاب بعضی از گناهان به آن رسیده ایم از آن دوری نموده و دیگران را نیز از آن نهی نماییم.

رابعاً در خصوص دعای طلب باران اصرار داشته و در نماز استسقاء با شرایط خاص آن شرکت نماییم و اگر باران هم نیامد و مأیوس شدیم همین مأیوس شدن، خود وسیله ای می شود که خداوند پس از آن، نزول رحمت نماید چه اینکه بارندگی های اخیر شاید بدین سبب باشد.

تذکری به مسئولین در جلوگیری از تبذیر آب: ما که از سراسر یزد خبر نداریم چه می گذرد اما در این آزادشهر روزی نیست که این چاه شهرداری واقع در فلکه چهارم ما را رنج ندهد!! هر روز شاهد این هستیم که یک چاه عمیق با خروجی حدود هفتاد هزار لیتر در ساعت و در این زمستان مرتب و به فاصله کمتر از چند روز پای درختها بصورت غرق آبی بی اندازه  آبیاری می شود که واقعاً از اسراف گذشته و بیهوده این آب به هدر می رود. مسئول چاه هم می گوید به ما گفتند چاه را خاموش و روشن نکنید که موتور آن خراب می شود!! آنوقت این تبذیرها در کنارش اگر نماز استسقاء هم خوانده شود چه معنایی دارد؟!!  

کتاب راز قطعنامه چه می گوید..

کتاب راز قطعنامه با موضوع چرایی و چگونگی پایان جنگ تحمیلی، مجموعه اسناد و مدارک آشکاری است که توسط استاد کامران غضنفری از صحبتها و نوشتجات آقایان جمع آوری شده و در آن اثبات می کند چگونه با برنامه ریزی و اقدامات چند نفر و با محوریت آقای هاشمی رفسنجانی جام زهر به امام خمینی (ره) تحمیل و خورانده شد، بطوریکه امام راحل پس از آن تا 2 روز لب به غذا نزدند و تا پایان عمر، دیگر با مردم و مسئولین صحبت عمومی نداشتند. امام خمینی(ره) در آن برهه از رزمندگان و مردم خواستند تا در باره چرایی و چگونگی قبول قطعنامه سکوت کنند و وعده دادند که در آینده مسائل روشن خواهد شد امام خمینی (ره) در نامه 6/1/68 به آقای منتظری نوشتند: تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام.. از خدا می‌خواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد.. و دیری نپایید که امام امت با دلی پر خون و قلبی شکسته از دست دوستان خائن از این دنیا پرکشید.. و هم اکنون این کتاب به علل و عوامل نوشاندن جام زهر به امام راحل پرداخته و جالب اینکه آقای هاشمی رفسنجانی و طرفدارن وی، با آن رسانه های رنجیره ای که نسبت به مخالفان خود به شدت عکس العمل نشان می دهند در این مدت 2 سالی که کتاب منتشر شده تا کنون نتوانسته اند پاسخی به این کتاب متقن ارائه دهند جز اینکه نویسنده کتاب را تخریب کردند.   

به نظر می رسد مطالعه این کتاب برای کسانی که علاقمند به امام و انقلاب هستند لازم و ضروری است، چرا که همان تیمی که جام زهر را به امام راحل نوشاندند. نقش محوری در فتنه سالهای 78 و 88 داشتند و تمام تلاششان این بود تا جام زهر دیگری را به رهبری نظام اسلامی بنوشانند. در مورد چرایی طرح این مسائل و فایده آن باید گفت: تا به حال مردم ایران بارها از این سوراخ اصحاب فتنه گزیده شده اند و برای گزیده شدن های مجدد نمی توان عذری داشت و ممکن است گزیده شدنهای مجدد خطرات جدی تر و غیر قابل جبران تری را درپی داشته باشد. 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا