عزیز زاده اظهار داشت  رسوب کردن و دپوی محصولات تولیدی کارخانجات کاشی و سرامیک در انبارها ی کارخانجات و نداشتن سرمایه در گردش,  رکود ساخت و ساز از مهمترین مشکلات این صنعت در حال حاضر است.

بهنام عزیز زاده  مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور در اين رابطه اظهار كرد: اين بازديد به منظور بررسی  علت عدم تمایل صاحبان صنایع تولید کاشی و سرامیک از ماشین آلات داخلی و قابلیت و مزیت استفاده ماشین آلات خارجی تولید کاشی و سرامیک نسبت به مشابه داخلی در اين واحدها صورت گرفت.

وي افزود: با توجه به بازدید و بررسی صورت گرفته و اطلاعات دریافت شده از کارخانجات کاشی مشخص شد که اکثر ماشین‏‏ آلات مورد استفاده شده در تولید کاشی و سرامیک مستقر در کارخانجات مورد بازديد، وارداتی و ساخت خارج كشور است.

عزیز زاده با اشاره به این موضوع که صاحبات صنایع تولیدی کاشی و سرامیک بر حمایت از صنايع تولید داخل اصرار دارند، تاكيد كرد: اغلب ماشین آلات خارجی مورد استفاده در کارخانجات کاشی و سرامیک مشابه داخلی ندارد و بعضاً نيز توليدات داخلي از کیفیت و استاندارد لازم برخودار نيستند لذا تولیدکنندگان نيز رغبتی به استفاده از آنها در واحد تولیدی خود ندارند.

وی خاطرنشان كرد: متاسفانه صنعتگران كشورمان در رابطه با تولید ماشین آلات مورد استفاده در صنعت کاشی و سرامیک ورود نکرده‏‏اند و هم‎‎کنون سازنده قابلی که بتواند دستگاه‏‏های تولید کاشی و سرامیک را با کیفیت و استاندارد و قابل رقابت با مشابه خارجي تولید کند، نداريم.

وی به صنعتگران و تولیدکنندگان ماشین آلات صنعتی توصیه کرد با توجه به گستردگی این صنعت و تعدد کارخانجات کاشی و سرامیک در کشور به سمت تولید باکیفیت ماشین ‏‏آلات مورد نیاز کارخانجات کاشی و سرامیک سوق يابند.

عزیز زاده با اشاره به مشکلات موجود صنعت کاشی و سرامیک کشور گفت: رسوب کردن و دپوی محصولات تولیدی کارخانجات کاشی و سرامیک در انبارها ی کارخانجات و نداشتن سرمایه در گردش,  رکود ساخت و ساز از مهمترین مشکلات این صنعت در حال حاضر است.

وی در پايان نيز با بيان اين كه در حال حاضر بیش 130 واحد تولیدی کاشی و سرامیک با اشتغال‎‎‏‏زايي مستقيم براي 45 هزار نفر و اشتغالزايي غيرمستقيم براي 400 هزار نفر در كشور مشغول به فعالیت هستند، اظهار كرد: علاوه بر اين، تعداد 35 کارخانه کاشی و سرامیک ديگر نيز در کشور به ویژه در استان یزد در آستانه افتتاح هستند و با توجه به گستره اشتغالزايي اين صنعت، مي‏‏طلبد كه مسئولان توجه بیشتري براي رفع مشکلات اين حوزه داشته باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا