جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه اردکان از کارخانجات شیشه اردکان بازدید کردند.

در بخش هایی از این بازدید که حسین اسماعیلی فرماندار اردکان نیز حضور داشت، از بخش های مختلف و از جمله صنایع جانبی این پروژه بازدید کردند.

در ادامه بازدید، نشست خبری محمود عزیان مدیرعامل کارخانه نیز برگزار گردید. در این نشست 2ساعته مدیرعامل کارخانجات شیشه اردکان در ابتدای سخنانش اردکان را شهری مستعد پیشرفت صنعتی عنوان کرد و شرایط جغرافیایی، معدنی، محیطی، راه و نیروی انسانی مستعد را ازجمله عوامل استعداد صنعتی اردکان برشمرد.

وی شیشه اردکان را پروژه ای کاملا بومی توصیف کرد که با تلاش شبانه روزی فرزندان همین منطقه به ثمر نشسته است وهم اکنون نیز بیش از 83 درصد نیروهای مشغول به کار این واحد، بومی هستند. مدیرعامل کارخانجات شیشه اردکان با اشاره به اینکه محصولات شیشه اردکان هم اکنون به بیش از 23 کشور جهان صادر می گردد این مهم را در کنار صادر کننده برتر و کارآفرین برتر از جمله افتخارات این کارخانه برشمرد.

محمود عزیزیان همچنین شیشه اردکان را ازجمله صنایع سبز عنوان کرد که همه گونه همکاری را در راه اندازی و استمرار کار با محیط زیست داشته و در حال حاضر به هیچ وجه دارای آلایندگی نمی باشد. عزیزیان شیشه اردکان را منتخب اداره کل محیط زیست عنوان کردند که به همراه دیگر صنایع منتخب در چهادهمین نمایشگاه بین المللی حضور یافته و استاندارهای زیست محیطی را رعایت نموده و از آغاز تولید شیشه تاکنون توسط شرکت هستی آزما پایش شده و به محیط زیست گزارش داده شده است.وی همچنین از بهره برداری از واحد بلوک سبک این واحد صنعتی همزمان با اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و گفت: با بهره برداری از طر های آینده شیشه اردکان 550 نفر اشتغال جدید ایجاد خواهد شد. محمود عزیزیان همچنین در این نشست صمیمی مبلغ 200 میلیون ریال به صندوق اعتباری هنرمندان اردکان هدیه نمود و از یکایک هنرمندان حاضر با اعطای هدیه ای قدردانی کرد.

علی زمانیان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان هم در این نشست خبری از خدمات ارزشمند کارخانجات شیشه اردکان و حمایت این واحد صنعتی از هنرمندان قدردانی و اظهار امیدواری نمود تعامل واحد های صنعتی در جهت استفاده از توان هنرمندان و حمایت از این قشر مستمر باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا