عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تأکید بر اینکه امروز از نظر امنیتی و شاخصهای امنیتی کشور ما شاخصهای پایداری دارد گفت: این امنیت مرهون دستگاههای اطلاعاتی امنیتی کشور است که انصافا گامهای خوبی در این راستا برداشته اند.

محمد صالح جوکار با اشاره به سالروز دستگیری عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جندالشیطان از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج)، گفت: در شرایط کنونی به علت حضور نیروهای خارجی و تروریستها منطقه آشوب زده است، اما ایران اسلامی در آرامش بوده و این آرامش مرهون نیروهای گمنام اطلاعاتی کشورمان است که جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه وزارت اطلاعات مورد اعتماد مردم است گفت: وزارت اطلاعات امروز پشتوانه خوبی برای مردم است اما اگر بعضی از مردم هنوز به این باور نرسیده اند به دلیل آن است که نتوانسته ایم به درستی وزارت اطلاعات را به مردم معرفی کنیم و ویترین خوبی از فعالیتهای وزارت اطلاعات برای مردم نشان نداده ایم که مردم احساس کنند که امروز در مباحث اطلاعاتی و امنیتی اقدامات وزارت اطلاعات موثر است و در راستای تامین منافع مردم حرکت می کند.

جوکار گفت: عده‌ای شامل مفسدان اقتصادی و مخلان امنیت کشور از وزارت اطلاعات خوف دارند، که البته باید هم این ترس را داشته باشند، کسانی که به دنبال حرکتهای ضد امنیتی هستند باید از وزارت اطلاعات ما خوف داشته باشند.

وی ادامه داد: قطعا کسانی که به سرویسهای جاسوسی بیگانه وابسته هستند باید از وزارت اطلاعات کشور ما بترسند و در مجموع کسانی که به نوعی علیه نظام اسلامی گام بر می دارند باید از عملکرد و دقت وزارت اطلاعات خوف داشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم وزارت اطلاعات را پشتوانه خودشان می دانند گفت: مردم باید بدانند که این آرامش و امنیت و احساس امنیت که در جامعه وجود دارد ناشی از عملکرد نیروهای وزارت اطلاعات است.

جوکار با اشاره به نقش تعامل مردم با وزارت اطلاعات گفت: قطعا وزارت اطلاعات باید رابطه خوبی با مردم داشته باشد و اطلاعاتش را از مردم بگیرد. امام خمینی(ره) فرمودند کشوری که 36 میلیون آدم دارد باید سازمان اطلاعاتی 36 میلیون نفری داشته باشد.

وی تاکید کرد : شک نداریم اگر امروز وضعیت امنیتی کشور ما به این نقطه مطلوب رسیده به دلیل آن است که رابطه مردم با دستگاههای اطلاعاتی بسیار پر رنگ بوده است.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس، با اعلام اینکه نباید رابطه مردم با وزارت اطلاعات کم رنگ شود گفت: ارتباط مردم با وزارت اطلاعات در نتیجه اعتماد مردم به این دستگاه اطلاعاتی است و  باید این رابطه ادامه پیدا کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا