شهردار يزد که در  همايش سنجش از دور با اشاره به  كاربرد علم سنجش از دور در شهرداري ها اظهار داشت:.  شهرداري ها ، نهادهاي دانش بنياني هستند كه نقش ياد دهنده و ياد گيرنده را ايفا مي كنند.و در جامعه مدرن امروز جمع اوری و نگهداری و استفاده از اطلاعات جمع شده بسیار زیاد است.

عظیمی زاده گفت : شهرداري ها اطلاعات زياد مكاني ،‌ملكي و اسنادي از سطح شهر دارند كه نياز به جمع آوري دارد تا بتوان به نحو مطلوب از اين اطلاعات استفاده كرد .ضروری هست تا ما اطلاعاتی که در اختیارمان است بصورت دسته بندی شده و کلاسه بندی شده از ان استفاده کنیم .

شهردار یزد خاطرنشان کرد: :حس مکان امروزه بعنوان حس ششم شناخته میشود . حسی که ما فضارا حس کنیم .چیزی است که نمیبینیم و نه لمس میکنیم اما ان را درک میکنیم.درک فضایی حس ششم ما است که باید به ان توجه نماییم.

به گفته عظيمي زاده از اطلاعات جمع آوري شده مي توان در برنامه ريزي هاي آتي ،‌وصول درآمدها ي مناسب‌،‌ارائه خدمات بهتر به مردم و نگهداري مطلوب شهر استفاده كرد .

قائم مقام همايش سنجش از دور در ادامه گفت :‌فرآوري ،‌دسته بندي و استفاده از اطلاعات موجود يك هنر است ، هنري كه كارشناسان GIS با استفاده از ان میتوانند این اطلاعات را به زبان ساده در اختیار مدیران قرار میدهد تا با یک نرم افزار ساده بتواند از آن استفاده كند و اين كار بر عهده متخصص GIS است .

شهردار يزد در ادامه به نقش تأثير گذار كارشناسان GIS اشاره كرد و افزود :‌با پياده نمودن درست اطلاعات بر روي نقشه مي توان براي مديريت شهري برنامه ريزي دقيق و آينده نگري انجام داد.و با استفاده از این تکنیک ها عملکرد شهرداریها با بهره وری روبرو خواهد بود.خوشبختانه امروز تک تک درختان شهر و بناه ها با مختصات بر روی نقشه های شهری قرار دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا