نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در دیدار با معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه ها خصوصا مطبوعات علاوه بر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به رشد عقلانیت در جامعه کمک کنند.

آیت الله ناصری با اشاره به برنامه های قدیم و حال دشمن برای در جهل نگاه داشتن مردم  و حفظ سلطه بر آنها و منابع دیگرکشورها،رسالت مطبوعات برای این جهل زدایی را بسیار بزرگ دانست و ادامه داد:شیوه غرب خصوصا صهیونیسم استفاده از ابزارهای رسانه ای برای ترویج خوی حیوانیت و جاهل نگه داشتن مردم از حقایق الهی است و به این خاطر با رشد فهم ، آگاهی و عقلانیت در جامعه مخالفند چون می دانند اگر مردم به حقایق آشنا شدند دیگر زیر بار ظلم نخواهند رفت.

وی سرگرم کردن ملتها به مطالب بیهوده را از دیگر برنامه های غرب برای سر در نیاوردن مردم از موضوعات مهم و اساسی یک کشور عنوان کرد و از مطبوعات خواست ضمن شفاف سازی این موارد از انتقاد صحیح و سازنده نیز غافل نشوند.

امام جمعه یزد بازیهای سیاسی را مانع انجام حرکتهای بزرگ فرهنگی دانست و وظیفه روحانیون،رسانه ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسداشت ارزشهای انقلاب و اسلام  و مصونیت بخشی نسل جوان در برابر تهدیدات دشمن را بسیار خطیر دانست.

وی آموزش مدیر مسؤلان نشریات و هدف سنجی اولیه از علت ایجاد هر نشریه را بسیار ضروری دانست و تبیین میزان آزادی مطبوعات در درج مطالب را از موضوعات مورد نیازی اعلام کرد که مسؤلین رسانه ها و جراید باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند.

لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از عملکرد حوزه خود در سال 93 با تعیین اولویتهای شش گانه مطبوعاتی ارائه داد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا