به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد، "غلامرضا بصیری پور" در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش و شورای اسلامی استان‌ یزد اظهار داشت: آموزش و پرورش از جمله دستگاههایی است که در جهت رسیدن انسان ها به کمال کوشش می کند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید برای تعلیم و تربیت کشور و نظام تلاش کنند افزود: دستیابی به اهداف نظام جمهوری اسلامی به ویژه در عرصه فرهنگی و تعلیم و تربیت آینده سازان ایران اسلامی با همیاری و همکاری میسر می شود.

دکتر بصیری پورافزود: یک میلیون و 161 شورای شهر با 17 هزار عضو شورای اسلامی در کشوروجود دارد که بیش از 60 درصد از از این اعضاء را فرهنگیان تشکیل می دهند.

 رئیس شورا ی عالی استان ها از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی استان‌ها خبرداد و افزود: این تفاهم نامه در زمینه توسعه فرهنگ، توسعه اماکن آموزشی و سایر خدماتی که از طرف شهرداری ها و شوراهای اسلامی در شهرستانها وجود دارد امضاء شده است.

وی افزود: شهرداری و شوراهای شهر می‌توانند در مباحث عمرانی و فرهنگی با آموزش و پرورش همکاری دو سویه داشته باشند.

"احمد شیرزاد"مدیر کل آموزش وپرورش استان نیز در ادامه همکاری و تعامل با شوراهای شهر به عنوان نمایندگان مردم را نقطه مثبتی برای آموزش و پرورش دانست و افزود: امیدوارم انعقاد این تفاهم نامه در تقویت مسائل فرهنگی و تعمیر مدارس با توجه به فضاهای فرسوده در استان یزد موثر باشد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش وپرورش استان یزدنیز در ادامه این نشست افزود: این تفاهم نامه در راستای اصل یکصدم قانون اساسی که هدف از تشکیل شوراهای اسلامی را پیشرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از طریق همکاری مردم و با توجه به مقتضیات محلی اعلام شده و پیرو تفاهم نامه بین وزارت آموزش وپرورش و شورای عالی استان ها می باشد.

"علی دهقان بهاء آبادی" افزود: با توجه به ظرفیت و قدرت اجرایی شورای عالی استان ها که مجموعه افراد متخصص و کارآمد را از شوراهای اسلامی سراسر کشور درخود جای داده است شورای اسلامی استان یزد نیز از افراد کارآمد شوراهای شهر ها در شورای اسلامی استان حضور دارند .



 
     









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا