طبس-خبرنگار یزدفردا" محمد پوراکرامی در بازدید از دومین المپیاد امداد و نجات کشور، اظهار داشت: برگزاری اینگونه المپیادها کمک قابل توجهی به ارتقای توان علمی و عملیاتی نیروهای امدادی می‌کند.

وی از برگزاری المپیاد امداد و نجات برادران نیز خبر داد و گفت: مقدمات لازم برای برگزاری این دوره از المپیاد در طبس فراهم است که وجود سازه‌های مختلف از جمله آن است بنابراین با ایجاد این بستر شهرستان بهترین گزینه برای برگزاری المپیاد برادران است.

رئیس اداره توان‌افزایی و تربیت بدنی هلال‌احمر کشور افزود: این المپیاد به احتمال زیاد در نیمه اول سال آینده به میزبانی طبس برگزار می‌شود.

برگزاری 4 دوره سراسری توان‌افزایی در کشور

پوراکرامی از برگزاری چهار دوره مهم توان‌ از ابتدای امسال در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد دو دوره سراسری کویرنوردی در شهرستان بشرویه و دومین دوره امداد و نجات (خواهران) نیز در شهرستان طبس به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شده است.

وی برگزاری دوره‌های توان‌افزایی برای نجاتگران پایگاه‌های امداد و نجات بین‌شهری (جاده‌ای) کشور با شرکت یک‌هزار و 400 نفر در

 رئیس اداره توان‌افزایی و تربیت بدنی هلال‌احمر کشور گفت: در نیمه نخست سال آینده المپیاد امداد و نجات برادران در طبس برگزار می‌شود.شهرستان ساوه استان مرکزی و دومین دوره مسابقات ترابری زمینی کشور در استان گیلان را از دیگر دوره‌های مهم توان‌افزایی در کشور عنوان کرد.

رئیس اداره توان‌افزایی و تربیت بدنی هلال‌احمر کشور بیان کرد: همچنین امسال حدود شش دوره تربیت مربی نجات در حوادث جاده‌ای اجرا شده است که این دوره‌ها به استاندار کردن مراکز توان‌افزایی کشور کمک قابل توجهی می‌کند.

برگزاری دومین المپیاد امداد در به‌روزرسانی آموزش‌های امدادی تاثیرگذار است

پوراکرامی تغییر سالانه آیتم‌ها و نوع این مسابقات را از دلایل ارتقای کیفی توان امدادگران عنوان کرد و افزود: انتقال تجارب امدادگران نوعی آموزش محسوب می‌شود و شبیه‌سازی حوادث مختلف در المپیادها تاثیر به سزایی در مهارت‌افزایی امدادگران دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی وضعیت امکانات امدادی هلال احمر خراسان جنوبی، گفت: وضعیت تجهیزات امدادی خراسان جنوبی قابل قبول است و اما باید این استان را از لحاظ تجهیزات امدادی تقویت کرد.

وی تنها راهکار تقویت توان امدادگران را برگزاری المپیادهای امداد و نجات کشوری عنوان کرد و افزود: در قالب برگزاری این المپیادها علاوه بر ارائه آموزش‌های امدادی، تجهیزات لازم هم در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد که در به روزرسانی و تجهیز امکانات امدادی استان‌ها تأثیر به سزایی دارد.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

 

سایت خبری یزد فردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا