با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد،نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد،استاندار یزد و جمعی دیگر از مسولین، هفتمین نمایشگاه بزرک کتاب یزد آغاز بکار کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این آیین با اشاره به اینکه  265غرفه در این نمایشگاه تشکیل شده است،اظهار داشت:454ناشری کشوری در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد شرکت نموده اند.
علی غیاثی ندوشن جمع کتابهای ارائه شده را 45 هزار عنوان اعلام کرد و افزود:در نمایشگاه سال پیش فقط 30هزار عنوان کتاب ارائه شده بود.
وی با بیان اینکه امسال به بعد کمی و کیفی نمایشگاه توجه جدی نموده ایم،تصریح کرد:400میلیون تومان بن امسال در بین علاقه مندان ارائه می شود.
وی در عین سقف بن ارائه شده برای تخفیف را 280میلیون تومان بیان کرد و گفت:کتابهای ارائه شده در نمایشگاه امسال با تخفیف 40در صد خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد درپایان سخنان خود با اشاره به اینکه استان یزد از لحاظ سرانه فضای کتابخانه های و همچنین تعداد کتاب در رتبه بالایی قرار دارد،اظهار امیدواری کرد که سرانه مطالعه خوانی نیز در این استان افزایش پیدا نماید.
معاون امورفرهنگی وزیر ارشاد  هم طی سخنانی در این مراسم به روند روبه رشد تولید کتاب در سالجاری اشاره کرد و گفت:یکی از توفیق های بزرگ دولت درسالجاری روند روبه رشد تولید کتاب بوده است.
دکتر صالحی افزود:از ابتدای سالجاری تابهمن ماه  64هزارو218عنوان کتاب درکشور چاپ و منتشر شده است.
وی اظهار امیدواری کرد که این تعداد تا پایان سالجاری به 70هزار عنوان خواهد رسید.وی با بیان اینکه از این تعدا کتاب منتشر شده در سالجاری 12هزار860عنوان به علوم پایه و علوم جدید اختصاص داشته است،گفت:این آمار نشان می دهد که روند رشد علم در کشور یک روند روبه جلو و موفقیت آمیز است.
این مقام مسئول ادامه داد که در حوزه دین نیز 9هزار264عنوان کتاب چاپ و منتشر شده است.دکتر صالحی با بیان اینکه حوزه دین نیز برای وزارت ارشاد مهم است،تصریح کرد:تعداد کتابهای منتشر شده نشان میدهد که فرهنگ دینی نیز برای مردم مهم و با اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه ادبیات نیز 13هزار عنوان کتاب از ابتدای سالجاری تا پایان بهمن ماه چاپ شده است ،تصریح کرد که در حوزه هنر هم 2هزار140عنوان کتاب منتشر گردید.
وی گفت:جامعه فرهنگی و هنری کشور طی این چند سال اخیر نشان می دهد که این حوزه از حوزه های اساسی و مهم به شمار می رود.
معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنان خودگفت:از ابتدای سالجاری 28نمایشگاه کتاب استانی برگزارگردید.صالحی اظهار داشت در این تعداد نمایشگاه کتاب 12میلیاردتومان بن تخصیص یافته است.
وی درادامه سخنان خود تاکید کرد که روند روبه رشد کتاب درکشور یک روند روبه جلو بوده است که باید تناسب کمی و کیفی ان نیز در کنار هم قرارگیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا