فرماندار شهرستان خاتم در جشنواره خاتم شناسی که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی به همت مديريت آموزش پرورش خاتم  برگزار شد از برگزاری سمینار خاتم شناسی در آینده ای نزدیک خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان خاتم ، محمد زاده رحمانی ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران این جشنواره افزود: اگر در اوراق ، اسناد و مدارک ورق بزنیم اسم هرات را خواهیم دید و این نشان از قدمت دیرینه این شهرستان در زمانهای دور دارد.

وی بیان کرد: افتخار می کنيم که در سرزمینی که در همه عرصه ها حرف برای گفتن دارد زندگی می کنيم.

این مقام مسئول اظهار داشت: بعد از دوران انقلاب شکوهمند اسلامی این شهرستان به آبادانی و رونق خوبي دست یافته است.

زاده رحمانی با اشاره به اینکه شهرستان خاتم و ابرکوه شهرستانهایی هستند که ابزارآلات موسیقی اصیل و سنتی دارند خاطرنشان کرد : باید مسئولان فرهنگی در راستای معرفی این ابزارآلات موسیقی اقدام نمایند.

فرماندار شهرستان خاتم بیان کرد: قصد داریم تا فرهنگ و ارزشهای این شهرستان را معرفی کنیم که در آینده نزدیک سمینار خاتم شناسی را بهمین منظور برگزار می کنیم.

محمد زاده رحمانی با اشاره به رونمایی از کتاب قلعه های تاریخی خاتم در پائیز امسال اظهار داشت: ما در زمینه فرهنگی به سمتی پیش می رویم که حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی همچنین از آمادگی برای تدوین کتاب فرهنگ عامه شهرستان خبر داد و اظهار داشت: دولت تدبیر و امید ازکارهای فرهنگی حمایت می کند و در این شهرستان نیز از انجام هرگونه کار فرهنگی حمایت می شود.

در ادامه این جشنواره، رادمنش معاون آموزش ابتدایی استان نیز از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره تشکر و قدردانی کرد و افزود: ما باید به سمتی برویم که در کنار آموزش علوم و تجربی بتوانیم به بحث شناخت مردم و آداب و رسوم نیز بپردازیم.

وی یادآور شد: ما در کشوری زندگی می کنیم که خشت خشت آن ارزشمند است و از نظر فرهنگی بسیار با ارزش است.

گفتنی است این جشنواره با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در محل خانه تاريخي صالحي هرات  برگزار شد.  










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا