یزدفردا"سرویس اجتماعی"حوادث "خبرهای پلیسی استان یزد:- استاندار یزد در مراسم افتتاح مركز درمانی ترك اعتیاد یزد گفت: خدمت به معتادان و رفع اعتیاد آنها در واقع خدمت به جامعه و مردم است؛ اگر فرد معتاد سلامت خود را بازیافت این كار برای كل جامعه انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، مهندس"میر محمدی" ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی خاطر نشان كرد: دیدن جوانی كه میبایست با انرژی جوانی ، با فكر و اندیشه قابل رشد و رویش خود نقش مؤثری در رفع مشكلات جامعه داشته باشد و به این وضع گرفتار شده باعث تاسف است.

وی ادامه داد: یكی از مسائلی كه در این رابطه قابل طرح است این است كه احتمالا از ابتدا برخورد مناسب با این بیماری و همان مشكل به عمل نیامده است.

استاندار یزد گفت:احساس میكنیم نیاز به یك رویكرد جدید در رابطه با معتادان است؛ اعتیاد را هم باید مثل سایر بیماری ها تلقی كنیم  و برای درمان این بیماری مراكز درمانی در نظر بگیریم.

مهندس میرمحمدی ضمن تاكید بر این موضوع كه اعتیاد را باید یك بیماری در نظر بگیریم افزود: همانطور كه برای انواع و اقسام بیماری ها مراكز درمانی در نظر گرفته ایم باید طوری برنامه ریزی كنیم كه یك معتاد به راحتی بتواند به درمانگاه زیربط خود مراجعه كند.

وی درمان بیماری معتادان را نسبت به دیگر بیماری ها پیچیده تر و سخت تر بیان كرد و گفت: با توجه به اینكه موضوع اعتیاد به مسائل اجتماعی، روحی روانی، شخصی، فرهنگی و محیط های اجتماعی بستگی پیدا می كند از این رو موضوع و پیچیدگی آن ایجاب می كند كه مراقبت بیشتری داشته باشیم.

مهندس میر محمدی ضمن تاكید بر ریشه یابی مشكل یك معتاد ادامه داد: برای اینكه درمان ساده تر انجام شود باید در ابتدا ببینیم ریشه و مشكل كار از كجاست؟ آیا مشكل از خانواده است یا مشكلات دیگری در كار است.

وی ادامه داد: بعضی اوقات كم محبتی ها، نداشتن سرگرمی های درست، احساس كم شخصیتی در بچه ها و ترد بچه ها در خانواده و مدرسه و محیط های اجتماعی دخیل در این قضیه است.

استاندار یزد ضمن اشاره به اینكه بیماری اعتیاد نسبت به دیگر بیماری ها صدمات و لطمات جبران ناپذیری را به اجتماع وارد می كند خاطر نشان كرد: در مورد اعتیاد باید به چشم بیماری های "مسری" توجه شود و همه باید آمادگی مقابله با این بیماری را داشته باشیم.

مهندس میرمحمدی ضمن اشاره به تاكید سردار كاكاوند فرمانده انتظامی استان یزد درخصوص ایجاد مركزی برای جمع آوری معتادان كارتن خواب و ولگرد در سطح شهر یزد گفت: با تشكیل جلسات لازم به این نتیجه رسیدیم كه نیاز به ایجاد چنین مركزی است و تصمیم گیری شد این مركز تاسیس و این نقیصه برطرف شود.

وی در خاتمه یادآور شد: خدمت به معتادان و رفع اعتیاد آنها در واقع خدمت به جامعه و مردم است؛ اگر فرد معتاد سلامت خود را بازیافت این كار برای كل جامعه انجام شده است؛ چون این فرد می تواند منشا اعتیاد افراد دیگر نیز شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا