فیلم "ساعت شش" به نویسندگی و کارگردانی رقیه توکلی عناوین بهترین فیلم داستانی و بهترین فیلمنامه نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش را به خود اختصاص داد.


به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: آیین اختتامیه نهمین جشنواره فیلم های کوتاه دینی رویش با درخشش رقیه توکلی از هنرمندان حوزه هنری یزد همراه بود.
مراسم پایانی این جشنواره شامگاه جمعه(هشتم اسفند) با حضور جمعی از مسئولان و اهالی سینما در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار و از برگزیدگان بخش های مسابقه ملی، بین الملل و جوانه های رویش تجلیل شد.
رقیه توکلی فیلمساز یزدی که با فیلم داستانی "ساعت شش" در این رویداد سینمایی شرکت کرده بود موفق شد دو عنوان برتر بخش داستانی را از آن خود کند.
در این بخش تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ 70 میلیون ریال به خاطر کسب عنوان بهترین فیلم داستانی و جایزه 50 میلیون ریالی برای نگارش فیلم "ساعت شش" به این هنرمند اهدا شد.
این فیلم 10 دقیقه ای در بخش های تصویربرداری، طراحی و ترکیب صدا، بازیگری مرد(محمدجواد فارغ یزدی) و کارگردانی نیز نامزد دریافت جایزه بود.
فیلم کوتاه " ساعت شش" به تهیه کنندگی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با موضوع مقاومت تولید شده و داستان آن درباره کسبه بازار قدیمی یزد است که می خواهند رأس ساعت شش در مغازه یکی از خیاطان قدیمی بازار که پدر شهید است جمع شوند تا ...
محمدجواد فارغ یزدی، هادی آقا بزرگی، محمد حسین گرجی پور و سجاد بیگی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.
دیگرعوامل این فیلم عبارتند از: تصویربردار: روزبه رایگا، صدابردار: طاهر پیشوایی، تدوین: محدثه گلچین عارفی، صداگذار: بهروز شهامت، طراح صحنه: میلاد شریفی زاد، مدیر تولید: علی حماسی.   
رقیه توکلی دانش آموخته کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره تهران است که تاکنون حدود 30 فیلم داستانی و مستند ساخته است.
نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش به همت حوزه هنری از 5 تا 7 اسفند ماه در تهران برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا