رییس سازمان حمایت مصر‌ف‌کنندگان و تولیدکنندگان از محول شدن قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی به واردکنندگان خبر داد و گفت: نظارت های لازم در این زمینه از سوی سازمان حمایت صورت می گیرد و اگر تخلفاتی مشاهده شود، برخورد خواهیم کرد.

به گزارش دنیای خودرو ،رییس سازمان حمایت مصر‌ف‌کنندگان و تولیدکنندگان از محول شدن قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی به واردکنندگان خبر داد و گفت: نظارت های لازم در این زمینه از سوی سازمان حمایت صورت می گیرد و اگر تخلفاتی مشاهده شود، برخورد خواهیم کرد.

سید محمود نوابی – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت – امروز – سه شنبه – در اولین نشست خبری خود در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر نحوه قیمت گذاری خودروهای وارداتی اظهار کرد: ند روز گذشته فاکتورهای قیمت گذاری این نوع خودروها را اعلام کردیم و واردکنندگان براساس این معیارها باید قیمت گذاری کنند که درحال حاضر ۳۵ نمایندگی رسمی و ۱۰ شرکت نیز به صورت واسطه در زمینه واردات خودرو فعالیت می کنند.

وی تاکید کرد: در گذشته حدود ۶۵ درصد خودروهای وارداتی توسط افرادی وارد می شد که نمایندگی و خدمات پس از فروش نداشتند یا حتی با کارت بازرگانی دیگران این کار را انجام می دادند و ۳۵ درصد از طریق نمایندگی های رسمی خودرو وارد می شد؛ بنابراین با اقدامی که انجام دادیم مصر‌ف‌کنندگان متضرر نشدند و واردکنندگان می توانند به راحتی در این فضا فعالیت کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از فعالیت یک میلیون واحد صنفی بدون پروانه خبر داد و آن را یکی از عارضه‌های بزرگی دانست که باید ساماندهی شود.

نوابی همچنین درباره با نظارت بر بازار شب عید گفت: بازار شب عید رصد خواهد شد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی بیان کرد: ذخیره کالاها توسط مسئولان وزارت جهاد کشاورزی انجام می شود و نظارت های ما در این حوزه مثل سابق خواهد بود که امیدواریم مردم با مشکل خاصی مواجه نشوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا