یزدفردا"همزمان با پنجم اسفند كه به نام روز مهندسی نامگذاری شده ، مهندس فرشید ،رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد به اتفاق رئیس سازمان نظام مهندسی معدن و معاونان سازمان نظام مهندسی كشاورزی ومنابع طبیعی و سازمان بسیج مهندسی استان با مهندس سیدحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در دفتر كار وی دیدار وگفتگو كردند.
در این دیدار مهندس فرشید به نمایندگی از سوی حاضران روز مهندس را تبریك گفت و آمادگی سازمان های نظام مهندسی و بسیج مهندسی استان را در جهت مشاركت هرچه بیشتر برای توسعه و آبادانی استان ابراز داشت.
مهندس كارگران ،رئیس سازمان نظام مهندسی معدن نیز با اشاره به پتانسیل عظیم معدنی استان ، ضرورت گسترش صنایع وابسته به معدن را یادآور شد و خواستار مساعدت معاونت عمرانی استانداری برای حل برخی از مشكلات مربوطه به معادن استان شد.
مهندس جلیلی معاون سازمان نظام مهندسی كشاورزی و منابع طبیعی استان نیز از مشكلات آّب در بخش كشاورزی و ضرورت پشتیبانی ‌برنامه ای دولت سخن گفت.
مهندس باشی زاده معاون سازمان بسیج مهندسین استان در این دیدار اظهار داشت: اكثریت قریب به اتفاق مهندسین استان رسماً عضو بسیج هستند و با عملكرد بسیجی خود و تشكیل حلقه های صالحین همواره مشاركت قوی در آبادانی استان و حل مشكلات صنعتی و معدنی و تولیدی داشته اند.
سپس مهندس سیدحسینی معاون عمرانی استانداری ضمن تبریك روز مهندسی و انتخاب مهندس فرشید به سمت ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از بحران آب به عنوان یك مشكل اساسی یاد كرد كه تمام قشرها به ویژه مهندسان باید درجهت حل آن همكاری كنند.
وی سپس به مشكل تأمین انرژی و هدر رفت آن در مرحله مصرف پرداخت و از سازمانهای نظام مهندسی استان خواست در این زمینه تدابیر مؤثری بیاندیشند.
همكاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرحهای تصفیه پساب،كاشت گیاهان كم آبخواه و ایجاد پشت بام های سبز برای تامین فضای سبز شهری از دیگر موارد توافق در این نشست بود.
مهندس سیدحسینی همچنین آمادگی خود را برای شركت در جلسات ماهیانه سازمانهای نظام مهندسی استان با هدف دستیابی به راهكارهای تازه در جهت حل مشكلات استان از طریق هم افزایی توانمندیهای مهندسان رشته های مختلف ابراز داشت و ابراز امیدواری كرد متقابلاً مسائل مربوط به تشكل های مهندسی استان نیز در جلسات وكمیسیونهای استانی مطرح و پیگیری شود .                 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا