آب مایع حیات آنچنان که اگر نباشد زندگی برای من وشما غیر ممکن است آب در شهرستان خاتم ، شهر هرات از چاه هایی استخراج و بدست مردم می رسد .

آب مایع حیات آنچنان که اگر نباشد زندگی برای من وشما غیر ممکن است آب در شهرستان خاتم ، شهر هرات از چاه هایی استخراج و بدست مردم می رسد .

 

به گزارش خبرنگار یزدفردا :آب مایع حیات آنچنان که اگر نباشد زندگی برای من وشما غیر ممکن است آب در شهرستان خاتم ، شهر هرات از چاه هایی استخراج و بدست مردم می رسد .

مطلع شدیم که آ ب یکسری از مردم این شهر منطقه محمد کریم خان  با افت فشار همراه است و چند سالی است که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند .

به سراغ اهالی این  منطقه که با این مشکل روبه رو هستند رفتیم  به یکی از کوچه های رفتم خانم دهقان یکی از اهالی کوچه بود که او هم گله مندی زیادی از کمی فشار داشت با هم به منزل مسکونی آنها رفتیم فشار آب در داخل خانه کم بود و حتی برای شستن ظروف هم با مشکل روبه رو بودند .

خانم دهقان گفت: بارها به اداره آب مراجعه کردیم اما هیچ راهکاری برای این مشکل پیدا نشده است .

وی گفت: گاهی به خاطر کم بودن فشار آب ، آبگرمکن منزل روشن نمی شود و بخاطر این مشکل به خانه بستگان برای استحمام می رویم .

در ادامه با یکی دیگر از اهالی کوچه صحبت کردم خانم ارجمندی هم این مشکل را بسیار اذیت کننده می دانست و گفت: بارها مراجعه کردیم به اداره آب  وهمیشه با این جواب مواجهه می شدیم که لوله کشی منزل مسکونیتان دچار مشکل است و چون فشار شیر داخل حیاط خوب است اما آبی که از کنار لوله اصلی آب به روی حیاط می آید دارای کمی فشار است و به داخل منزل می رسد با کمی سربالایی همراه است در نتیجه بدلیل کمی فشار آب داخل خانه نیز دچار افت می شود و اهالی خانه دچار مشکل می کند .

به همین دلیل لوله کشی کل ساختمان را تعویض کردیم ولی با هم فشار آب تغییری نکرد فقط برای خودمان هزینه اضافی بالا آوردیم .

به سراغ چندی دیگر از اهالی رفتم همگی صحبتهایشان حول همین محورها بود و از اینکه کسی نیست که به مشکلاتشان رسیدگی کند گله مند بودند .

روبه روی کوچه مدرسه ای نظرم را جلب کرد و گفتم احتمالا این مدرسه نیز با مشکل آب روبه روست با تماسی که با مدیر مدرسه آیت الله غفاری داشتم متوجه شدم این مدرسه نیز با  کمبود فشار آب مواجه است .

 مدیر مدرسه با اشاره به اینکه مدرسه یک محیط آموزشی – علمی است گفت: بچه ها در این مدرسه آب برای نظافت و بهداشت احتیاج دارند اما آب فشار بسیار پایینی دارد و برای دانش آموزان مشکلات فراوانی به وجود آورده است .

خانم دهستانی اظهار داشت  : بارها و بارها به اداره آب مراجعه کردم و حتی با سازمان آب و فاضلاب یزد تماس گرفتم و در پاسخ به من گفتند بدلیل سراشیبی این قسمت شهر باید فشار را کم کنیم که آن قسمت شهر که در سطح پایین هستند با پرفشاری آب روبه رو نشوند .

خانم دهستانی که بسیار از این مشکل ناراحت بود  ما در این مدرسه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکنیم و الان در فصل زمستان زیاد مشکل نداریم اوج مشکلات ما بعد از عید است و شروع فصل بهار است و افت فشار آب به بیشترین میزان خود می رسد .

مدیر مدرسه در ادامه گفت: : این  مشکلی نیست که با کم کردن فشار یک قسمت شهر قسمت دیگری را تعدیل فشار کرد بلکه باید یک راهکار اساسی برای آ ن پیدا کرد .

در ادامه

برای پیگیری این مشکل با آقای سهامیان رئیس اداره آب و فاضلاب  هرات تماس گرفتم و مشکلات مردم قلعه محمد کریم خان را بازگو کردم .

آقای سهامیان دقیقا تمام صحبت های همهشریان عزیز را تکرار کرد و گفت: کارشناسان ما با فشار سنج آب منطقه را بررسی کردند و فشار آب در این قسمت از سطح شهر مناسب است و از دید اداره آب مشکلی در زمینه افت فشار آب نیست

سهامیان اظهار داشت : چون این سطح شهر در سراشیبی قرار دارد افت فشار آب طبیعی است ولی اینقدر آب کم نیست که اهالی ناراضی باشند و اگر افت فشار زیاد است اشکال از لوله کشی های ساختمان است .

رئیس آب و فاضلاب هرات به هیچ عنوان اداره آب را مقصر عنوان نکرد و توپ را به زمین اهالی این منطقه انداخت

سایت طنین خاتم

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا