فرماندار تفت در محل مجتمع گردشگري ارم اسلاميه تفت با دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور ديدار و به گفتگو پرداختند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، "محمود زارع رشكوييه" در حاشيه گردهمايي كتابداران كتابخانه هاي عمومي استان يزد كه در محل مجتمع گردشگري ارم اسلاميه تفت برگزار شد در نشستي با عليرضا مختارپور كه مديركل كتابخانه هاي عمومي استان، شهردار تفت و برخي از اعضاي شوراي شهر تفت نيز حضور داشتند بر توسعه فرهنگ كتاب و كتابخواني در سطح شهرستان تفت تاكيد كرد.

فرماندار تفت در حاشيه اين ديدار صميمانه با استقبال از سفر دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور به تفت ابراز اميدواري كرد اين سفر فصل تازه اي در توسعه فرهنگ كتاب و كتابخواني در شهرستان باشد. زارع با قدرداني از خدمات و تلاش هاي بي وقفه كتابخانه هاي عمومي شهرستان تفت اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات و فعاليت هاي خوب اين نهاد، شاهد ترويج فرهنگ كتاب و ساماندهي وضعيت كتابخانه هاي عمومي در سطح شهرستان هستيم كه اميدواريم اين روند با شتاب بيشتري ادامه يابد.

زارع با اشاره به وجود روستاهاي متعدد در سطح شهرستان تفت افزود: اين موضوع بر ضرورت توسعه كتابخانه هاي سيار روستايي مي افزايد چرا كه جوانان و نوجوانان روستايي شهرستان تفت از اين طريق مي توانند با تازه هاي عرصه كتاب آشنا شده و از مزاياي بيشمار مطالعه مفيد بهره مند شوند، ضمن آن كه در مناطق روستايي پرجمعيت بايد براي تسهيل در دسترسي مردم به منابع كتابخانه اي همه توان خود را به كار گيريم.

وی با ابراز خرسندي از برنامه‌ها و طرح‌هاي در حال اجرای كتابخانه‌هاي عمومي اظهار داشت: ظرفيت‌هاي فراوان و ارزشمندي در حوزه كتابخانه‌هاي شهرستان وجود دارد و با توجه به مردمان فرهنگ دوست شهرستان تفت بايد همه بسترها براي رشد مطالعه مفيد به ويژه براي نسل جوان شهرستان فراهم شود و همه نهادها در اين رابطه داراي مسئوليت هستند.

فرماندار تفت با تاكيد بر آمادگي مديريت ارشد شهرستان تفت براي كمك به توسعه عرصه كتاب و كتابخواني اظهار داشت: دغدغه هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي) در عرصه هاي كتاب و كتابخواني، بايد در اولويت كار متوليان و دست اندر كاران اين حوزه باشد و ترديدي نيست با سياست هاي مثبت دولت تدبير و اميد در حوزه هاي فرهنگي، شاهد تحولات خوبي در بخش كتاب و كتابخواني خواهيم بود.

يادآور مي شود علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور كه دهم اسفند ماه، با هدف افتتاح کتابخانه شهید مطلب شفیعی و دیدار و گفتگو با کتابداران یزدی به این استان يزد سفر كرده بود با حضور در مجتمع گردشگري ارم اسلاميه شهرستان تفت در گردهمايي كتابداران كتابخانه هاي عمومي استان يزد حضور يافت. 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا