به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با هرگونه تخلف احتمالی و گران فروشی خدمات و افزایش قیمتها در واحدهای مرتبط با صنعت گردشگری برخورد خواهد شد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد دراین خصوص اظهار داشت: در راستای سیاستهای متخذه توسط ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در امر تثبیت قیمت بسته های سفر، فروش تور و نیز رعایت نرخ تأسیسات اقامتی، رستورانهای سنتی و مراکز پذیرایی ـ بین راهی در ایام نوروز 94، با هرگونه تخلف احتمالی و گران فروشی خدمات و افزایش قیمتها در واحدهای مرتبط با صنعت گردشگری مطابق با حداکثر مجازاتهای پیش بینی شده در مواد 17 و 31 آئین نامه های مربوطه رفتار خواهد شد.

سیدمصطفی فاطمی افزود: به این منظور علاوه بر بازرسان اداره کل، کمیته های نظارت و تنظیم بازار، کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات و خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست ستاد هماهنگی خدمات سفر استان و کمیته نظارت نوروزی متشکل از منتخبین صنوف گردشگری بر فعالیتهای مرتبط با حوزه گردشگری در استان نظارت خواهند داشت که همکاری کلیه تأسیسات گردشگری با آنان الزامی است.

وی خاطرنشان ساخت: با عنایت به حساسیت مقطع زمانی نوروز و ضرورت کنترل تناسب منطقی عرضه و تقاضا نظارت مداوم کمیته های فوق در ایام نوروز 94 انجام می گیرد و این اداره کل نیز در تأمین حفظ حقوق مسافرین و هموطنان عزیز اقدامات لازم را در دستور کار قرار خواهد داد.

این مقام مسئول تصریح کرد: کلیه مراکز و تأسیسات گردشگری موظف هستند نرخ نامه مصوبی که ممهور به مهر مرجع ذیربط می باشد را در محلی که قابل رویت عموم مسافران و گردشگران نصب نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا