در راستای اجرای طرح توانمند سازی سالمندان، تعداد 40 نفر از سالمندان مراکز روزانه مهریز، به سفر زیارتی- سیاحتی مشهد مقدس اعزام شدند.

به گزارش روابط عمومی خانه سالمندان نشاط مهریز، هدف نهایی و عالی مراکز روزانه سالمندان، تمرکز بر توانمندسازی سالمندان در زندگی با تکیه بر دانش، مهارت ها و توانایی های آنان و پیشگیری از افت توانایی ها و آسایشگاهی شدن سالمندان به وسیله ارائه خدمات مراقبتی و تقویت وظیفه و حس خودمراقبتی و تشویق سالمند به حضور در اجتماع  است.

در همین راستا هرساله سفرهای مختلف تفریحی و سیاحتی-زیارتی نیز برای سالمندان در نظر گرفته شده است که عصر امروز نیز چهل نفر از سالمندان جهت زیارت امام رضا(ع)، عازم مشهد مقدس شدند.

از دیگر فعالیت های صورت گرفته در هفته های اخیر توسط مرکز جامع سالمندان نشاط مهریز، برگزاری جلسه های متنوع شامل پرستاری، مشاوره، ویزیت، کلاس های آموزشی شامل کلاس های علمی، هنری و مذهبی، برگزاری جشن های متنوع به مناسبت دهه فجر، برگزاری جشن هایی به مناسبت تولد حضرت زینب، برگزاری مراسم هایی جهت قدردانی و تجلیل از پرستاران به خصوص پرستاران مرکز جامع سالمندان نشاط، جشن به مناسبت تولد سالمندان، تغذیه سالمندان، فعالیت های ورزشی و... می باشد.

شایان ذکر است در چند روز گذشته خانه سالمندان میزبان نیکوکارن، دانشجویان و مسئولینی همچون دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی یزد و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مهریز بود که با حضورشان در این مرکز باعث دلگرمی شده اند.

در ادامه می توانید تصاویر مربوط به این خبر به همراه تصاویری از بارش برف در خانه سالمندان را مشاهده نمایید که با وجود تاخیر و بارش کم اما علاوه بر اینکه موجب خوشحالی مردم و بخشیدن زیبایی خاصی به طبیعت شد، باعث شادی و آرامش سالمندان نیز گردید.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا