یزدفردا"سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فنای کشور:رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایلام در خصوص تاثیر الگو های غربی و تاثیر آن بر تخیل کودکان و نوجوان هشدار داد.

به گزارش یزدفردا،سرگرد "علی عباسی کسانی" در این خصوص گفت: تکنولوژی های نوین به شیوه های جدید و بسیار ظریف سعی در تغییر نگرش در افکار عمومی و قشر هدف یعنی خانواده ها داشته و با استفاده از ابزارهایی مانند بازی ها و انیمیشن ها که در اختیار دارد تلاش می کند در روح و شکل‌گیری شخصیت افراد به خصوص کودکان و نوجوانان اثرگذار باشد.

وی در ادامه گفت: بدون شک دوران کودکی و نوجوانی زمان شکل گیری شخصیت و هویت افراد است که می توان با یک سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی روی این نسل ها آینده جامعه را تشکیل داد. بنا به تعبیر امیر کلام حضرت علی (ع)، قلب جوان همچون زمین قابل کشتی است که هر بذری در آن بکاری سبز می‌شود.

سرگرد کسانی اضافه کرد: از این تعبیر و کلام زیبای امیر مومنان می توان اینگونه برداشت کرد که ائمه معصومین نیز این احساس نگرانی را در تمام دوران ها داشته اند و به گونه ای در احادیث معصمومین توجه به امر مهم آموزش کودکان و نوجوانان را در اهم تبلیغ و کار های خود قرار داده اند.

رئیس پلیس فتا افزود: به گفته کارشناسان یکی از اصلی ترین گزینه هایی که در شکل گیری شخصیت کودکان نقش دارد اهمیت بازی و اسباب‌بازی مورد استفاده کودکان است که تأثیر زیادی در شکل‌گیری شخصیت آنها دارد که در این راستا می توان با رعایت مواردی از جمله ساخت بازیهایی که در آن تجارب مفید و متناسب با سن و جامعه اسلامی آموزش داده شود و این تجارب را در ذهن کودکان و نوجوانان نهادینه کرد .

وی گفت: از دیگر موارد می توان به ساخت اسباب بازیها، انیمیشن ها، سریال ها و فیلم های سینمایی برای الگو قرار دادن کودکان و نوجوانان که به واسطه آن بتوان مفاهیم، ارزش ها و نقش پذیری در جامعه را به کودک آموزش داد که به وسیله آنها بتوان برخی از ناهنجاری های رفتاری کودکان را به سمت هدف مورد نظر اصلاح نمود اشاره کرد.

این مقام مسئول افزود: بنا به تأکید رهبر انقلاب، در مقابل این تهاجم فرهنگی، باید در وهله‌ی نخست کار کرد و در مرحله‌ی دوم ابتکار عمل داشت. ایشان، با اشاره به اثرگذاری و جذابیت فیلم و سینما، اسباب‌بازى و بازىِ رایانه‌اى و عروسک بر ترویج بازی‌ها و ورزش‌های بومی در برابر اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای که ذهن کودکان ما را تسخیر می‌کند،‌ تأکید کردند و در خصوص انفعال در برابر چنین تهاجمی هشدار داد.

رئیس پلیس فتا استان ایلام در ادامه یادآور شد: از راهکارها و راحل های موجود که می توان به آنها پرداخت: تهیه‌ی پیوست فرهنگی برای تمامی فعالیت‌های نهادهای دولتی و بخش خصوصی- جایگزین کردن عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های با کیفیت ملی به جای عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های خارجی در جامعه – نظارت بر بازی های رایانه ای و ساخت انیمیشن هایی که اسطوره های اصیل ملی و مذهبی به کودکان و نوجوانان را نشان دهد و اطلاع‌رسانی لازم در خصوص تأثیر منفی اسباب‌بازی‌های غربی به والدین، معلم‌ها و مهدکودک‌ها و نظارت بر اسباب‌بازی‌هایی که در مهدهای کودک به کودکان عرضه می‌شود.

سرگرد کسانی در پایان گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه ای را دارد .


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا