حسین آخوندی

در ایام شهادت حضرت زهرا یاد کنیم از فرزندش که هرگز نور زندگی را مشاهده نکرد، تا غم از سیمای زیبای علی بزداید وبر زخمهای فزون از ستاره ی پیکرش مرهم نهد.
محسن نام کوچکترین پسر حضرت علی(ع) و فاطمه(س) است.

در اکثر منابع تاریخی شیعی و اهل سنت از محسن یاد شده و گزارشات و احادیث تاریخی زیادی بر وجود چنین شخصیتی می باشد .اگر چه بین منابع شیعی و اهل سنت در هنگام و نحوه وفات وی اختلاف است ولی اصل وجود چنین شخصیتی محرز است.
منابع شیعی علت شهادت محسن بن علی را سقط شدن دانسته اند. اما دانشمندان اهل سنت درباره ولادت و وفات محسن دو گونه نظر دارند .شمار اندکی از آنان ولادت و وفات او را در حیات رسول اکرم دانسته اند اما اکثر منابع آنان در باره زمان ولادت او سکوت کرده اند و فقط خبر درگذشت او را در کودکی آورده اند.
هیچ یک از منابع معتبر و دست اول تاریخی و مقاتل به محل دفن حضرت محسن اشاره نکرده اند.اما شاید با دو احتمال بتوان گفت که حضرت محسن در آستانه خانه دفن شده باشد .
احتمال اول این که با توجه به جو سیاسی آن زمان می توان گفت شرایط آن عصر این اجازه را به حضرت علی نداده که حضرت محسن را در قبرستان بقیع دفن کند .
احتمال دوم این که اگر حضرت ،محسن را در قبرستان بقیع (قبرستان عمومی مدینه) دفن می کردند حتما تاریخ نویسان و مقاتل به آن اشاره می کردند پس عدم اشاره تواریخ به قبر آن شاید دلیل این باشد که حضرت محسن در خانه دفن شده است.
این که چطور حضرت امیر و حضرت فاطمه که هنوز فرزندشان به دنیا نیامده او را محسن نام نهاده اند، فرزندی که نه هنوز دیده بودند و نه جنسیت او را می دانستند.
رسول اکرم به حضرت فاطمه خبر داده بودند که فرزندی که در رحم داری پسر است و نامش محسن است.
همچنین بر اساس آموزه های اسلامی در مورد نام گذاری فرزندان یکی از راههای انتخاب نام برای فرزندان پیش از تولد این است که دو نام برای او انتخاب کنند و پس از تولد نام مناسب او را برایش انتخاب کنند.



این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا