مدیرعامل شرکت ساخت با تأکید بر فراوانی استفاده از روسازی‌های بتنی به عنوان جایگزین روسازی آسفالتی در ساخت جاده‌ها از سال آینده، گفت: هدفگذاری کرده‌ایم سال آینده ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، ۹۵ کیلومتر آزادراه و ۲۴۵ کیلومتر راه‌آهن بسازیم.

به گزارش فارس، علی نورزاد اظهار داشت: در لایحه بودجه سال آینده، ۹.۲ درصد اعتبارات در بخش آزادراهی، ۴۵.۴ درصد در بخش راه‌آهن و ۴۵.۴ درصد از اعتبارات در بخش احداث بزرگراه، راه اصلی و بهسازی است.

اعتبار منابع عمومی برای طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای در سال ۹۴

وی بیان کرد: اعتبار مصوب سال ۹۳ راه‌آهن، ۹ هزار و ۳۸۵ میلیارد ریال بود که در لایحه بودجه ۹۴، این رقم به ۱۲ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: اعتبار مصوب سال ۹۳ احداث آزادراه‌ها ۲ هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال بود که در لایحه بودجه ۹۴ به ۲ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

نورزاد اضافه کرد: همچنین در بخش احداث بزرگراه، راه اصلی و بهسازی، اعتبار مصوب سال ۹۳، رقم ۸ هزار و ۵۲ میلیارد ریال بود که در لایحه بودجه ۹۴ به ۱۲ هزار و ۳۷۷ میلیارد ریال افزایش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در کل اعتبارات مصوب راه‌آهن، آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و بهسازی در سال ۹۳، رقم ۱۹ هزار و ۸۷۳ میلیارد ریال بود که در لایحه بودجه ۹۴ به ۲۷ هزار و ۲۷۱ میلیارد ریال افزایش یافت.

هدفگذاری ساخت ۹۴۰ کیلومتر انواع راه و راه‌آهن در سال ۹۴

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار داشت: هدفگذاری شده است در سال ۹۴، میزان ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، ۹۵ کیلومتر آزادراه و ۲۴۵ کیلومتر راه‌آهن ساخته شود که سرجمع ۹۴۰ کیلومتر خواهد بود.

وی تأکید کرد: اهداف کمی تعیین شده بر اساس تکمیل و اتمام عملیات روسازی طرح‌های در دست اجرا در نظر گرفته شده است، بدیهی است بخشی از منابع صرف عملیات اجرایی زیرسازی و پیشرفت فیزیکی در سایر پروژه‌ها خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل یادآور شد: اهداف مذکور بر اساس لایحه بودجه ۹۴ و تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز برآورده‌ شده است.

استفاده از روسازی‌های بتنی به عنوان جایگزین مناسب روسازی‌های آسفالتی

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: ‌بازنگری در طرح‌های مطالعاتی و استفاده از فن‌آوری‌های نوین در احداث زیرساخت‌های حمل و نقل با رویکرد استفاده بهینه از منابع مالی و کاهش هزینه‌ها، از رویکرد‌های سال‌ آینده شرکت ساخت است.

نورزاد ادامه داد: توجه به توسعه ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی برای کاهش سهم حمل و نقل جاده‌ای در چارچوب طرح‌های بالادستی و طرح جامعه حمل و نقل، شناسایی و پیشنهاد اولویت‌های ساخت پروژه‌های جدید حمل و نقل در کریدورهای اصلی به منظور تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها از دیگر هدف‌گذاری‌های سال آینده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: همچنین تلاش می‌کنیم اولویت‌بندی عملیات اجرایی پروژه‌ها با توجه به محدودیت‌ منابع مالی در چارچوب طرح جامع حمل و نقل به عنوان راهنمای برنامه‌ریزی کارآمد در توسعه زیرساخت‌ها انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد:‌ بررسی امکان استفاده از روسازی‌های بتنی به عنوان جایگزین مناسب روسازی‌های آسفالتی و برنامه‌ریزی عملیاتی کردن آن با توجه به افزایش قیمت قیر در سال‌های گذشته، انجام شده است که در سال آینده عملیاتی خواهد شد.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا