یزدفردا"سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فنای کشور:رییس پلیس فتا گلستان با اشاره به نزدیكی ایام نوروز و آغاز خریدهای اینترنتی، نسبت به انجام خریدهای اینترنتی با رعایت نكات امنیتی در اینترنت، هشدار داد.

 به گزارش یزدفردا،سرهنگ "حبیب الله رجبلی" رئیس پلیس فتا گلستان با اشاره به اینکه خرید آنلاین كالا و خدمات، از با ارزش‌ترین خدماتی است كه بر روی اینترنت ارائه می شود گفت: این امر علاوه برصرفه جویی در وقت ، مزایایی چون افزایش امنیت در جابجایی پول، كاهش هزینه‌های بازاریابی ، صرفه جویی اقتصادی و افزایش فرصت‌های شغلی و كار آفرینی و كاهش سفرهای درون شهری، صرف جوئی در مصرف سوخت و انرژی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: علی‌رغم این مزایا، کلاهبرداران فضای مجازی با استفاده از عدم اطلاع یا کم دقتی كاربران، خریدهای اینترنتی را با آسیب‌هایی مواجه ساخته‌اند که توجه به نکات امنیتی در هنگام خریدهای الکترونیکی باعث کاهش تهدید از سوی افراد سودجو خواهد بود.

سرهنگ رجبلی بیان كرد: اولین پیش فرض برای حقیقی وسالم بودن خدمات یك فروشگاه الكترونیك ، این است كه كالا های مجاز ارائه می‌كند، بنابراین فروشگاه هایی كه كالاهای غیر مجاز به فروش می رسانند ، با احتمال بسیار بالا ، به قصد كلاهبر داری به وجود آمده اند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان خاطرنشان كرد: صفحاتی كه ناخواسته در برابر شما باز می شوند و حاوی تبلیغات فروش كالا ها وارائه خدمات هستند ، ممكن است تقلبی بوده و قصد كلاهبرداری داشته باشند.

وی اضافه كرد: هنگام استفاده از خدمات اینترنتی بانک‌ها و مؤسسات مالی یا خریدهای اینترنتی،‌ از ذخیره‌کردن نام کاربری و رمز عبور در رایانه خودداری شود.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان تصریح كرد: در بعضی از مواقع، كلاهبرداران با جعل صفحات درگاه پرداخت الكترونیكی بانك ها، كاربران را به صفحاتی هدایت می‌كنند كه آدرسی بسیار شبیه آدرس بانك اصلی دارند؛ در صورت عدم دقت خریدار و ورود اطلاعات كارت بانكی، شامل شماره كارت ، رمز عبور ، cvv2(رمز دوم) و تاریخ انقضای كارت، این اطلاعات را در سیستم خود ثبت كرده و امكان هر گونه اقدامی را با حساب و موجودی قربانی دارند.

سرهنگ رجبلی تاكید كرد: سیستم پرداخت الكترونیكی همه بانك‌ها از ssl و روش‌های مطمئن رمز نگاری استفاده می‌كند، دقت كنید كه در نوار آدرس كنار آدرس اینترنتی صفحه پرداخت بانك نماد یك قفل یا عبارت //: https درج شده باشد، در غیر این صورت قطعا صفحه جعلی بوده و قصد به سرقت بردن اطلاعات كارت بانكی شما را دارد .

وی در پایان ابراز كرد: مركز توسعه ی تجارت الكترونیكی وزارت بازرگانی با همكاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در جهت افزایش امنیت خدمات تجارت الكترونیك ، اعطای نماد اعتماد الكترونیكی به فروشگاه های الكترونیك را آغاز كرده است تا خریداران به راحتی و با آسودگی خاطر خرید خود را انجام دهند، به همین منظور توصیه می‌شود كاربران از فر وشگاهایی كه دارای این نماد هستند خرید كنند.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا