سرکیسیان گفت: امام موسی صدر در سال ۱۹۷۰ با رهبر کل ارامنه دیدار داشتند و من هم منشی رهبر بودم. بعد از این دیدار هم همه با هم ناهار خوردیم. در نتیجه‌گیری آن گفت‌وگو‌ها، خورن اول، رهبر ارامنه، به ایشان گفتند که شما چه چهرۀ نورانی‌ای دارید و‌ای کاش که همۀ رهبران مسیحی و مسلمان نورانیت فکری شما را داشته باشند.

به گزارش صلات خانواده و اعضای مؤسسۀ امام موسی صدر با حضور در کلیسای ارامنۀ تهران، با اسقف سبو سرکیسیان، اسقف اعظم ارامنۀ تهران دیدار کردند.

  براساس این گزارش، در این دیدار حورا صدر، مدیر مؤسسۀ امام موسی صدر، با بیان اینکه مؤسسه به مناسبت چهلمین سالگرد سخنرانی امام موسی صدر در کلیسای کبوشیین لبنان، به مناسبت ایام آغاز روزۀ مسیحیان، برنامه‌ای برای دیدار و گفت‌وگو با پیروان دیگر ادیان و مذاهب دارد، گفت: ما در مؤسسه می‌خواهیم که الگوی امام صدر را برای گفت‌وگو با دیگران، معرفی کنیم و با هم‌فکری با شما بزرگواران به راه‌حلی برای این اوضاع بحرانی که در جهان معاصر و به‌خصوص منطقه پیش آمده است، بیندیشیم. 

 
وی با نقل بخش‌هایی از محتوای سخنرانی امام موسی صدر در کلیسای کبوشیین گفت: امام موسی صدر در این سخنرانی بر وحدت و یکی بودن ادیان تأکید می‌کنند و به نظر می‌رسد که تنها با چنین نگرشی می‌توان به موج هراس پیروان ادیان مختلف از یکدیگر پایان داد. 
 
در ادامۀ این دیدار، اسقف سبو سرکیسیان گفت: گفته‌های امام موسی صدر برای همۀ ما قابل تأمل است. من از نزدیک با امام موسی صدر آشنا بودم و سخنان ایشان را از نزدیک شنیده‌ام. 
 
وی افزود:‌ای کاش صد‌ها نفر مثل امام موسی صدر می‌داشتیم، زیرا با چنین رهبرانی است که می‌توان وضعیت زندگی مردم را در جهان تغییر داد. 
 
سرکیسیان گفت: امام موسی صدر در سال ۱۹۷۰ با رهبر کل ارامنه دیدار داشتند و من هم منشی رهبر بودم. بعد از این دیدار هم همه با هم ناهار خوردیم. در نتیجه‌گیری آن گفت‌وگو‌ها، خورن اول، رهبر ارامنه، به ایشان گفتند که شما چه چهرۀ نورانی‌ای دارید و‌ای کاش که همۀ رهبران مسیحی و مسلمان نورانیت فکری شما را داشته باشند. 
 
در ادامه این دیدار مهندس مهدی فیروزان داماد و خواهرزاده امام صدر ،نیز در سخنانی با تشکر از فرصت این دیدار گفت: دنیای امروز به سمتی می‌رود که احترام متقابل و فرصت گفت‌وگو را کم‌رنگ می‌کند و ما فکر می‌کنیم که همچنان که شما هم گفتید، رهبران معتقد به گفت‌وگو هستند ولی آنچه اهمیت دارد، این است که در میان مردم و در متن جامعه گفت‌و‌گو رواج یابد. 
 
وی در ادامه گفت: مؤسسۀ ما تصمیم گرفته که زیر نظر رهبرانی مثل شما و مثل امام موسی صدر در حوزۀ بین مردمی کار بکند. 
 
فیروزان گفت: کسانی که جانشین پیامبران هستند، باید بتوانند مردم را دستگیری و راهنمایی کنند و ما به دعا و راهنمایی شما نیاز داریم تا بتوانیم تلاش کنیم تا گفت‌وگو و همزیستی و رفع دشمنی‌ها را به هر شکلی که ممکن است آغاز کنیم. 
 
در خاتمه این دیدار، اسقف سرکیسیان ضمن استقبال از این موضوع، گفت من با مؤسسۀ شما آشنا هستم و فعالیت‌های شما را دنبال می‌کنم و هر سازمان و مؤسسه‌ای که مربوط به امام صدر باشد فقط برکت و صلح را ترویج می‌کند و این اعتقاد راسخ من است. زیرا خودم تحت تأثیر تفکرات و جهان‌بینی امام موسی صدر هستم.

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا