روستای طزرجان یکی از مناطق خوش آب و هوای شهرستان تفت است که علاوه بر داشتن آثار باستانی و تاریخی از جاذبه های خاص اکوتوریستی نیز برخوردار می باشد.

این روستا در کف دره ای گسترده واقع شده است و هر ساله پذیرای هزاران نفر از خانواده های یزدی و مهمانان داخلی و خارجی است که از دل کویر به ییلاق می روند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: از جاذبه های طبیعی این روستا، می توان به کوه ها و ارتفاعات طزرجان نظیر برفخانه، لاخسمه، لاانجیر، بزرین، کلاه، مزبیر آباد، گروه کوه، ساده و دخمه اشاره کرد.

سیدمصطفی فاطمی افزود: در این میان، کوه برفخانه طزرجان که محل یخچال های دائم در زمانهای گذشته بوده است، نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. این کوه با ارتفاع 3972 متر از سطح دریا یک پدیده ژئومورفولوژی جالب و دیدنی است و چشم هر گردشگر جویای طبیعت بکر را به تحسین وا می دارد.

وی اظهار داشت: چشمه هایی که بیشتر آنها در دامنه کوه برفخانه قرار دارد، باغات مصفا، مزارع زیبا و کانونهای روستایی را سیراب می کند و مناظر بدیع شگفت انگیز طبیعی را در هر قسمت این دامنه پدید آورده است.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا