استاندار يزد گفت: زن بعنوان بنيانگذار تعليم و تربيت و پرورش جوامع تلقي مي شود و مردان در دامن زنان رشد مي كنند و جامعه اي اگر موفق و پيشرو باشد نشان از مديريت و نقش ارزشمند مادران در آن جامعه دارد.

" سيد محمد ميرمحمدي" در نشست مشترک جمعی از مدیران، نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی استان یزد كه صبح پنجشنبه 14 اسفندماه با حضور" شهيندخت مولاوردي" معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده و در سالن شهيد منتظر قائم برگزار شد، با اشاره به تقارن ايام فاطميه(س) با اين نشست گفت: همه ما علاقمند به اين كوثر هميشه جاري هستيم و اين را به فال نيك مي گيريم و نبايد اين ايام را بيشتر در چارچوب غم و عزا خلاصه كنيم بلكه بايد از اين فرصت در شناساندن الگوهاي رفتاري حضرت فاطمه(س) از جمله نقش مديريتي يك زن در جامعه بهره ببريم.
استاندار يزد با بيان اين موضوع كه " در تاريخ و در مكتب اسلام زنان بسيار شايسته اي داشتيم" گفت: زن بعنوان بنيانگذار تعليم و تربيت و پرورش جوامع تلقي مي شود و مردان در دامن زنان رشد مي كنند و جامعه اي اگر موفق و پيشرو باشد نشان از مديريت و نقش ارزشمند مادران در آن جامعه دارد.
وي افزود: معمولاً ما با ذكر مصائب و مشكلات ، باور پذيرش مشكلات را به خود القاء و در وجودمان تقويت مي نماييم در صورتيكه بايد به رفع مشكلات بپردازيم و همديگر را تقويت و كمك نماييم و در جهت رفع مشكلات هم افزايي داشته باشيم.
ميرمحمدي افزود: در نشست امروز درد و رنج و مشكلات به نحوي مطرح شد و توانمنديها وظرفيتها و استعدادهاي بالاي جامعه زنان نيز به گونه اي ديگر طرح شد و دانستيم كه ظرفيتها و خلاقيتها در حوزه بانوان بايد افزايش يابد چرا كه بيش از نيمي از جمعيت كشور، زنان هستند و بايد در همه حوزه ها اين امر را لحاظ كنيم.
عالي ترين مقام اجرايي استان خاطر نشان ساخت: نگاه دولت تدبير و اميد به جامعه زنان بسيار مثبت است .
استاندار افزود: ما به يك جامعه خلاق و فعال نياز داريم و خلاقيت نيز در خودباوري و توانمندي است و فرد فرد جامعه بايد نقش مؤثري در جامعه ايفا كنند و باور كنيم كه همه ما از يك نفس واحده هستيم.
وي تاكيد كرد: هدف جامعه اسلامي ايجاد جامعه الگو از نظر اخلاقي، صداقت، كار و تلاش و عزت و احترام است و اين جامعه به عنوان كانون علم و ادب و شعر و هنر است و زنان نقش مؤثرتري در اين فضا دارند و بايد به اين امر توجه بيشتري كنيم.
ميرمحمدي در ادامه به نقش بخش خصوصي در افزايش مشاركت بانوان در جامعه اشاره نمود و خواستار حضور بانوان در اين عرصه شد و با بيان اين موضوع كه "همه مسائل را نبايد در محدوده دولت خلاصه كنيم"، اين سوال را مطرح نمود كه" عرصه بروز و ظهور توانمنديهاي بانوان كجاست؟" و آنگاه افزود: بانواني در جامعه الگو مي شوند كه در عمل سرآمد باشند چرا كه زيباترين حرفها بدون عمل فايده اي ندارد و بدانيم آنگاه كه از فاطمه زهرا(س) ذكري مي شود براي اين است كه ايشان در همه زمينه ها الگو بوده اند.
وي با نام بردن از بانواني چون حضرت مريم، حضرت خديجه و حضرت آسيه(س) گفت: بايد ببينيم اين بانوان چه كرده اند كه در تاريخ مثل آفتاب مي درخشند؟
استاندار خاطر نشان نمود: زماني در خانه اي يك دار قالي بود ولي به تناسب رشد اقتصادي و درآمد، اين هنر را كنار گذاشته اند و دختر قاليباف ديروز، امروز به دانشگاه مي رود، بنابراين امروز خانمها به ويژه بانوان تحصيلكرده مي توانند درعرصه علم و فناوري كه عرصه اي لايتناهي است و يا در حوزه صنعت وارد شوند و هيچ محدوديتي براي آنها وجود ندارد.
ميرمحمدي در پايان ابراز اميدواري نمود: اميدواريم شاهد اين باشيم كه استان يزد كه دارالعلم و دارالعباده است در همه زمينه ها و در ارتباط با اقشار مختلف مردم نمونه باشد و همه مردم در سطح كشور از اين توانمندي بهره ببرند.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا