استاندار یزد گفت : بانوان اساس خانواده را تشکیل می دهند و خانواده در واقع اساس تمام فعالیتهای جامعه است.

عصر پنج شنبه 14 اسفند ماه مراسم اختتامیه دومین همایش منطقه ای سازمانهای مردم نهاد و دستگاههای اجرایی مرتبط با امور زنان و خانواده با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، استاندار یزد، معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی و توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار، مدیران کل حوزه استاندار، دفتر اموربانوان و خانواده و دفتراموراجتماعی و فرهنگی و روابط عمومی استاندار یزد ، فرمانداران و مسئولین استانی در سالن شهید عباسپور برق منطقه ای یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این همایش اظهار داشت : موضوع بحث امروز، کارگروههای آموزشی و شبکه های تخصصی تشکلهای مردم نهاد مرتبط با امور بانوان و خانواده است و باید گفت همه ما کار گروهی را ابتدا از خانواده شروع می کنیم، در خانواده است که افراد بهترین همکاری را با هم دارند و اگر به یک نفر در کانون خانواده آسیب برسد دیگر اعضاء آرامش نخواهند داشت.
"سیدمحمد میرمحمدی" عنوان کرد: ما می توانیم درسهای زیادی از مشارکت بگیریم و هر جا در کشور مشارکتی بوده این مشارکت با توفیق همراه بوده است.
وی ادامه داد : مهمترین جلوه مشارکت مردم ، انقلاب اسلامی است و مشارکتی از این قویتر سراغ نداریم که همه مردم از زن و مرد و پیر و جوان و شهری و روستایی به میدان بیایند و خواسته و هدف مشترک خود را محقق سازند.
"میرمحمدی" افزود : هشت سال دفاع مقدس نیز جلوه زیبای دیگری از این مشارکت است که مردم در تأمین نیاز جبهه ها و جوانان نیز در بحث مقاومت و دفاع به میدان نبرد آمدند.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت : ظرفیتهای قانون اساسی و قانون مدنی ما برای انواع سازمانهای مردم نهاد فرصت های بسیار خوبی را ایجاد کرده که می توانیم با استفاده از این ظرفیتها کارهای مشارکتی را توسعه دهیم.
استاندار یزد اظهار داشت : زنان نیز باید در عرصه های مختلف فرهنگی،اجتماعی،سیاسی ، اقتصادی و علمی مشارکت داشته باشند زیرا میدان برای حضور مؤثر آنها باز و گسترده است.
میرمحمدی ادامه داد : رویکرد دولت تدبیر و امید این است که کارها و امور را به مردم واگذار کند، بخش خصوصی را توسعه دهد و میدان های متعدد برای همه علاقمندان و کسانی که تمایل به کار و خدمت دارند باز است.
وی ضمن بیان نقش زنان در امر تربیت و پرورش انسانهای فاضل و فرهیخته افزود : نقش زنان در رشد و پرورش فضائل اخلاقی، تکامل و تعالی انسان نقش مهم و اساسی است.
عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به ظرفیتها و استعدادهای بالای جامعه زنان در پرداختن به ظرفیتها و افزایش خلاقیتهای زنان تأکید کرد و گفت : باید بکوشیم در چارچوب ارزشهای اسلامی زمینه حضور فعال و مؤثر زنان را در جامعه بیش از پیش فراهم کنیم.
استاندار یزد اظهار داشت : بزرگترین آسیبها در جامعه، فرهنگ پایین مشارکت و کار گروهی است و امیدواریم که این نشستها و گردهمایی ها بتواند کمک کند تا از این فرهنگ فاصله بگیریم، ظرفیتها را افزایش دهیم و این باور را در خود ایجاد کنیم که از توانمندی بالایی برخوردار هستیم.
گفتنی است دومین همایش منطقه ای سازمانهای مردم نهاد و دستگاههای اجرایی مرتبط با امور زنان و خانواده به مدت سه روز و با حضور 120 نفر از نمایندگان سازمانهای مردم نهاد در امور زنان و خانواده از سه استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد با هدف تعامل مؤثر و ایجاد شبکه های تخصصی بین تشکلهای مردم نهاد فعال در عرصه بانوان و خانواده در استان یزد برگزار شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا