معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بر فراهم ساختن زمینه حضور مؤثر بانوان در عرصه های مختلف جامعه تأکید کرد.

عصر پنج شنبه 14 اسفند ماه مراسم اختتامیه دومین همایش منطقه ای سازمانهای مردم نهاد و دستگاههای اجرایی مرتبط با امور زنان و خانواده با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، استاندار یزد، معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی و توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد، مدیرکل حوزه استاندار یزد، مدیران کل دفتر اموربانوان و خانواده و دفتراموراجتماعی و فرهنگی و روابط عمومی استاندار یزد ، فرمانداران و مسئولین استانی در سالن شهید عباسپور برق منطقه ای یزد برگزار شد.
در این همایش معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به رویکرد دولتهای پس از انقلاب برای توسعه و برنامه ریزی برای حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی گفت: تلاش برای ارائه الگوی زن مسلمان ایرانی از جمله اهداف تدبیر و امید است.
شهیندخت مولاوردی ادامه داد : امیدواریم بتوانیم آن رویکردی که دولت یازدهم اعلام کرده و آن رویکرد اعتدال همراه با تعادل و توازن لازم در برنامه ششم توسعه به لحاظ توازن منطقه ای و توجه به موضوعات مختلف است را داشته باشیم.
وی افزود : برای حضور زنان در جامعه باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که زنان در این برنامه ریزی بتوانند به شایستگی از عهده مسئولیتهای مختلف اجتماعی و نقش آفرینی مادری و همسری خود برآیند و با کمترین مشکل بتوانند این مسیر را طی کنند.
ملاوردی با اشاره به زمینه سازی برای حضور زنان در عرصه های مختلف جامعه گفت : خوشبختانه امروز در زمینه های علمی، فناوری و پژوهشی هیچ محدودیتی برای حضور زنان وجود ندارد و باید بکوشیم با حمایت و همفکری همه دستگاهها و تشکلها از طریق امضای تفاهم نامه های همکاری در چارچوب اسناد بالادستی نظام و آرمانهای انقلاب زمینه های حضور مؤثر زنان در عرصه های مختلف اجتماعی را فراهم کنیم.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به تشکیل سازمانهای مردم نهاد و نقش مهم آنان در حیات بشری و ایجاد روابط مؤثر بین دولتها اشاره و عنوان کرد: تشکلهای مردم نهاد نقش مؤثری در رشد و بلوغ اجتماعی و حضور تأثیرگذار زنان در جامعه ایفا می کنند و این سازمانهای مردمی سعی دارند جای خالی دولت را پرکنند و در جهت رفع معضلات و مشکلات جامعه قدم بردارند.
در ابتدای این همایش "اطهره نژادی" معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امورزنان و خانواده ریاست جمهوری ،" احمدی" مشاور وزیر آموزش وپرورش در امور زنان و خانواده و " قبادی دانا" مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد در امور زنان و خانواده به بیان راهکارها و دیدگاههای خود در ارتباط با حضور تأثیرگذار زنان درجامعه پرداختند.
گفتنی است دومین همایش منطقه ای سازمانهای مردم نهاد و دستگاههای اجرایی مرتبط با امور زنان و خانواده به مدت سه روز و با حضور 120 نفر از نمایندگان سازمانهای مردم نهاد در امور زنان و خانواده از سه استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد با هدف تعامل مؤثر و ایجاد شبکه های تخصصی بین تشکلهای مردم نهاد فعال در عرصه بانوان و خانواده در استان یزد برگزار شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا