یزدفردا:کارکنان مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان تفت به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند .

 این دیدار با هدف معرفی و ارائه گزارش فعالیت های آموزش فنی و حرفه ای شهرستان و تشریح طرح ترویج آموزش های فنی و حرفه ای با رویکرد نظام ارزشی صورت پذیرفت .

 در اين ديدار حجت الاسلام و المسلمین مديح  امام جمعه شهرستان تفت  ضمن تبریک ماه رمضان و هفته مهارت ، ترویج آموزش های فنی و حرفه ای را یکی از مؤثر ترین راه ها برای کمک به حل مشکل بیکاری جوانان شهرستان دانست و اظهار کرد : باید با همت جامعه جوانان و افراد جویای شغل را به سمت این آموزش ها هدایت کنیم .

حجت الاسلام مدیح تصریح کرد : ظرفیت استخدام در ادارات و دستگاه های دولتی پر شده و تنها راه حل اشتغال و کارآفرینی برای جویندگان شغل ، فرا گرفتن آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت است .

 

 امام جمعه شهرستان تفت در ادامه بیان کرد : علم و آموزش های علمی باید به صورت کاربردی ارائه شود و این مهم ، همت و تلاش تمامی دست اندرکاران را طلب می کند .

 

حجت الاسلام مدیح ایجاد انگیزه در جوانان و افراد جویای کار در جهت رشد و شکوفایی استعداد آنها و ارائه نوآوری را از دیگر برنامه های مسئولین برای تعالی و رشد جامعه معرفی کرد .

 رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان تفت نیز در این دیدار با ارائه گزارش عملکردی از این مرکز آموزشی عنوان کرد : ارائه 200 هزار نفر – ساعت آموزش مهارت ، افتتاح کارگاه نرم افزار تخصصی ، سیم پیچی و آسانسور مرکز ، اختراع کنتور هوشمند توسط مربیان این مرکز ، تدوین سند چشم انداز 20 ساله و راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی فنی و حرفه ای تفت از جمله اقدامات مؤثر صورت گرفته در مرکز آموزش فنی و حرفه ای تفت به شمار می آید .

علی شبانی در ادامه گفت : 13 آموزشگاه آزاد و خصوصي در شهرستان زير نظر اين مركز فعاليت دارند و مشغول آموزش هستند هم چنین در بخش عمراني ، پرو‍‍ژه گاز رساني مركز ، ايجاد كارگاه نرم افزار ، سامان دهي كل مركز و محوطه و احداث پارك با تجهيزات كامل به بهره برداري رسيده است .

وي افزود : در سيزدهمين دوره المپياد ملي مهارت 38 نفر كارآموز در 7 رشته ثبت نام كردند كه 16 نفر به مرحله استاني و 4 نفر به مرحله كشوري راه پيدا كردند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا