یزدفردا:یک گونه سوسک جدید در غارهای دور افتاده آریزونا در آمریکا کشف شده که دارای شاخکهای بلند و پاهای ظریف و مو دار است.

به گزارش مهر، این سوسک جدید Eleodes wynnei به نام کاشف آن نامگذاری شده است. جت وین محقق دانشگاه آریزونای شمالی این سوسک را کشف شده است.

براساس بیانیه دانشگاه آریزونای شمالی وین و همکارانش از سال ۲۰۰۵ سه سرده جدید را در رده بندی حشرات شناسایی کرده است. سرده واژه ای است که در طبقه بندی های زیستی بین گونه و خانواده قرار می گیرد.
آنها همچنین ۲۰ نوع جانور مفصل دار را که در غار زندگی می کنند را در منطقه گرند کانیون شناسایی کرده اند.
وی پنج گونه جدید از حشرات را در پارک ملی راپا نویی در جزیره ایستر و چهار گونه جدید را در پارک ملی ال مالپس در غرب نیومکزیکو کشف کرده است.
http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_6699.jpeg

گونه جدید سوسک کشف شده در آریزونا با شاخکهای بلند

این سوسک تازه کشف شده تنها در شمال غربی آریزونا و جنوب غربی ایالت اوتا در آمریکا مشاهده می شود.

وی اظهار داشت: تجربه نامگذاری یک گونه حشره به اسم من به نوعی تحقیر کننده است، من بیشتر به ارائه علم دقیق و جزئیاتی از حفظ و مدیریت غارها اهمیت می دهم.

غارها یکی از حساسترین نقاط سکونت برای حشرات در سیاره ماه هستند. این غارها در زیرپاهای ما قرار داند و اکوسیستم آنها در سیستمهای مدیریت حفظ منابع نادیده گرفته شده است.

وی اظهار داشت: چندین پارک ملی و بنای تاریخی در کلورادو تلاش می کنند که این رویکرد را تغییر دهند.

براساس تجارب وی در جزیره ایستر هنوز هم ممکن است گونه های کشف نشده و بومی در این منطقه وجود داشته باشد، علی رغم این که تغییرات فاحشی در اکوسیستم این جزیره طی چند صد سال اخیر شکل گرفته است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا